تولیت آستان قدس رضوی مراسم باشکوه تشییع شهدای خدمت در شهرهای مختلف را یک قدردانی اجتماعی از یک عمر تلاش و زحمات خالصانه آن‌ها دانست.

تولیت آستان قدس رضوی: تشییع باشکوه شهدای خدمت قدردانی مردم از یک عمر تلاش‌های خالصانه آن‌ها بود

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی امروز پنجشنبه (سوم خردادماه) در دیدار «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن قدردانی از ابراز همدردی و همدلی عراق در حادثه تلخ اخیر، به حضور پرشور آحاد مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت اشاره و تصریح کرد: اقیانوس بیکران حضور مردم قدرشناس ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر پاک شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در شهرهای مختلف نشانه قدرت و پشتوانه حقیقی نظام مقدس اسلامی است.
وی با بیان اینکه این تشییع باشکوه جلوه‎ای از پیوند مردم و حاکمیت است، تصریح کرد: تشییع باشکوه شهدای خدمت نشان می‎دهد که مردم پاسدار و قدرشناس کسانی که به آن‌ها خالصانه خدمت می‌کنند، هستند؛ این مراسم قدردانی مردم از یک عمر تلاش‎ها و زحمات خالصانه شهدای خدمت بود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی تمام عمر خود را با اخلاص صرف خدمت به مردم و نظام مقدس اسلامی کرد و در این مسیر خستگی نمی‎شناخت، اظهار کرد: رئیس جمهور شهید ایران حقیقتا انسانی خوش نفس، متواضع، با انصاف، با اخلاق و سرشار از روحیه و انگیزه خدمت بود.
وی با بیان اینکه شهید رئیسی به غایت ولایت مدار بود و به رهبر و مقتدای خود با تمام وجود اعتقاد داشت، اظهار کرد: شهید رئیسی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) ارادت و تمسک داشت و در هر فرصتی به زیارت حضرت ثامن الحجج(ع) مشرف می‎شد.
تولیت آستان قدس رضوی تواضع، محبت و مهرورزی نسبت به مردم را از دیگر ویژگی‎های شهید رئیسی خواند و عنوان کرد: این شهید بزرگوار نسبت به آحاد جامعه به ویژه محرومان مهرورزی داشت؛ شهید رئیسی آن اخلاق نیکویی که در دوران طلبگی داشت را همواره حفظ کرد و منصب‎ها هیچ تأثیری بر رفتار او نداشت و همواره متواضع و فروتن بود.
در این دیدار آقای «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن ابراز تسلیت به سبب حادثه تلخ اخیر، گفت: تواضع و حسن خلق از ویژگی‌های آیت الله رئیسی بود که در دیدارها با ایشان کاملا مشهود بود.
سید عمار حکیم گفت: قرار بر این بود که آیت الله رئیسی هفته آینده به عراق سفر کنند و ما تمام تمهیدات لازم برای این سفر را دیده بودیم و منتظر ایشان بودیم اما شهادت قسمت ایشان شد، تصور نمی‌کردیم که به جای ایشان ما برای ابراز تسلیتِ به ایران بیایم.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.