مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون، ۸۵۰ تن گندم از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

۸۵۰تن گندم در اصفهان خرید تضمینی شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن ضیائی افزود: فصل خرید گندم از ۲۵ اردیبهشت ماه آغاز شده و از شروع فصل خرید گندم تاکنون در حدود ۸۵۰ تن گندم در قالب ۲۰۰ محموله از کشاورزان شهرستان های کاشان و اردستان خریداری شده است.

وی ادامه داد: همه تمهیدات و برنامه‌ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و این اداره کل آمادگی خود را برای خرید تضمینی گندم از ۲۵ اردیبهشت اعلام کرده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم در استان اصفهان فعال است، اظهار داشت: ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان آماده دریافت گندم کشاورزان است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده در حدود ۱۵۰ میلیارد ریال است که توسط ۱۱۰ کشاورز در قالب ۲۰۰ محموله به مراکز تعیین شده تحویل شده است.

ضیائی خاطرنشان کرد: امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم بر اساس جدول پاکی با اُفت غیر مفید یک و اُفت مفید چهار، حدود ۱۷۵ هزار ریال (۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است.

وی از ثبت نام حدود ۱۲۷ هزار نفر از کشاورزان گندم کار این استان در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی خبر داد و افزود: تمامی کشاورزان گندمکاری که قصد تحویل کالای خود به دولت را دارند باید قبل از برداشت به مراکز خدمات کشاورزی محل مورد نظر مراجعه و نسبت به ثبت مشخصات شناسنامه و میزان سطح کشت خود در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.