رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چناران گفت: شناسایی پتانسیل‌های شهرستان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضروری است.

لزوم شناسایی پتانسیل‌های چناران در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

به گزارش قدس خراسان، محمد طاهریان مقدم در حاشیه اولین جلسه انجمن میراث فرهنگی چناران اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم گامی مهم در جهت اعتلا و پیشرفت کشور خواهد بود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چناران با تأکید بر اینکه باید در کنار تولید و صنعت، فرهنگ را نیز ارتقاء داد، گفت: برای اینکه بتوان گامی اساسی به سوی آبادانی و پیشرفت این مرز و بوم برداشت باید موانع از سر راه حوزه گردشگری برداشته شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۵ مورد از آثار تاریخی شهرستان به ثبت رسیده و بیش از ۱۰۰ اثر و محوطه تاریخی نیز شناسایی شده است.

طاهریان مقدم خاطرنشان کرد: گفت: با توجه به قرارگیری در دامنه کوه‌های هزار مسجد و بینالود، این شهرستان دارای پتانسیل‌ و جاذبه‌های گردشگری زیادی است که باید در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ظرفیت‌ها شناسایی شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چناران اظهار کرد: برخورد با حفاران غیرمجاز در سطح شهرستان، مشارکت مردم در خصوص مرمت و بهسازی بناهای تاریخی، برگزاری جشنواره‌ها با مشارکت مردم با توجه به وجود پتانسیل‌ و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مهمترین اقداماتی است که باید با توان بیشتری در شهرستان انجام شود.

وی در ادامه از بررسی مسائل مجتمع‌ها و مراکز بین‌راهی چناران خبر داد و گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های توریستی بی‌شماری است و آثار فاخر بسیاری در آن وجود دارد.

طاهریان مقدم اظهار کرد: با اهمیت به این موضوع که زائران، مسافران و گردشگران از شهرهای رادکان، سیدآباد و چناران تردد می‌کنند لذا خدمات‌رسانی مستلزم نگاه ویژه‌ای از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چناران بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان چناران در مسیر زیارت حرم و بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان قرار گرفته لذا باید مهمان‌نواز خوبی برای زائران و مسافران بود.

وی افزود: به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان و مردمی که در این مسیر رفت و آمد می‌کنند و با توجه به اینکه چناران میقات الرضا است و زائران میهمان این شهرستان هستند، بنابراین خدمت کردن به زائرین از یک ویژگی خاصی برخوردار است.

طاهریان مقدم در همین خصوص تأکید کرد: مساجد و به خصوص مسجد امام رضا (ع) با توجه به اینکه در مسیر تردد کاروان‌ها قرار گرفته باید آمادگی پذیرایی از این عزیزان را با تمام قوا داشته باشد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان چناران بیان کرد: به منظور بهبود و ارتقاء ارائه خدمات به زائران، مسافران و گردشگران مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و وضعیت نمازخانه‌ها، راه‌های دسترسی، فضاسازی و سرویس‌های بهداشتی آن بررسی و رصد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.