مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای کاهش سطح دسترسی مردم به مواد دخانی، در سال گذشته تعداد ۱۰۲ هزار و ۱۳۱مورد بازرسی از اماکن صنفی صورت گرفت که تعداد چهار هزار و ۴۳۱ مورد اخطار برای متخلفان صادر شد.

معدوم سازی بیش از ۵ هزار قلیان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، فرشید وفا همزمان با هفته پیشگیری از دخانیات (۵ لغایت ۱۱ خردادماه) اظهار کرد: در راستای بازرسی‌های صورت گرفته و گزارشات واصله تعداد ۲۲۴ واحد متخلف عرضه کننده قلیان در حوزه تحت پوشش دانشگاه شناسایی که ۲۰۹ مورد از این اماکن اخطار دریافت نمودند و به مراجع قضایی معرفی شدند و تعداد ۱۴۶ مرکز نیز پلمب شد. در این فرآیند تعداد  ۵۰۳۸ عدد قلیان کشف، جمع آوری و معدوم شد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه براساس قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در بحث برخورد با کسانی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع خواهد کرد، خاطر نشان کرد: معاونت بهداشت دانشگاه در حیطه برخورد با مراکز عرضه غیرمجاز محصولات دخانی اقدام به صدور ۶۰۸ مورد اخطاریه کرده است و در این میان تعداد ۱۴ کارگاه تولید ناس شناسایی و پلمب و مقدار ۱۱۸۷۰ کیلوگرم ناس، تعداد ۶۳۰۶۳ نخ سیگار و ۴۸۳۹ بسته طعم قلیان کشف و معدوم شد.

وی گفت: از دیگر اقدامات می توان به پیگیری اجرای برنامه حذف پایدار قلیان از جامعه و پیاده سازی شهر و روستای بدون دخانیات اشاره کرد که در حال حاضر در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهرستان خلیل‌آباد و روستای هفت تپه به عنوان شهر و روستای بدون دخانیات معرفی شدند و قرار است در سال جاری شهرستان های فریمان و باخرز  نیز با همکاری سایر متولیان سلامت، اجرایی شود.

وفا با تاکید بر این نکته که طرح حذف پایدار قلیان در تمامی شهرستان‌های استان از جمله مشهد به مرحله اجرا در آمده و با تمامی مراکزی که در بحث عرضه قلیان فعالیت دارند برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در خصوص عدم عرضه قلیان و برخورد قاطع با قانون‌شکنان درکافه‌ها و رستوران‌ها مدیریت خوبی صورت پذیرفته است از شهروندان خواست تا هرگونه تخلفی را با شماره ۱۹۰ جهت پیگیری اعلام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.