کاروان ویژه جانبازان متشکل از ۳۰ جانباز پس از برگزاری مراسم بدرقه رسمی، روز دوشنبه (هفتم خرداد) به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

کاروان ویژه جانبازان به حج تمتع اعزام می‌شوند

«سیدمحمد میرکاظمی»، مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران به خبرنگاران گفت: امسال ۳۰ نفر از جانبازان ۱۲ استان به همراه همسران و همراهانشان به حج تمتع اعزام می‌شوند و در مجموع ۹۰ نفر همراه با عوامل، اعضای کاروان ویژه جانبازان را در سال جاری  تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ۱۰ نفر از جانبازان عزیز، قطع نخاع، سه نفر بصیر و بقیه جانبازان قطع عضو هستند.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۲۲ جانباز به همراه همسرانشان عازم سفر حج تمتع هستند، ادامه داد: ۸ نفر از جانبازان نیز بدون همسر و فقط با همراهانی که خودشان انتخاب و معرفی کرده اند، در این سفر حضور دارند. وی افزود: بیشتر این افراد، جانبازان ۷۰ درصد و دو نفر نیز جانبازان ۶۰ درصد به بالا هستند که امکان حضور در کاروان های عادی را نداشتند.

میرکاظمی یادآور شد: دو بانوی جانباز و یک نفر جانباز اهل تسنن نیز در کاروان ویژه جانبازان حضور دارند که با همراهانشان به این سفر معنوی اعزام می شوند.


برگزاری مراسم بدرقه

میرکاظمی در مورد برگزاری مراسم بدرقه کاروان ویژه جانبازان گفت: این مراسم روز دوشنبه (هفتم خرداد) در هتل هویزه تهران با حضور رئیس بنیاد شهید و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود.

وی افزود: جانبازان، همراهان و عوامل کاروان از امروز (پنجم خرداد) در هتل مستقر شده اند تا کلاس های آموزشی حج تمتع برای آنها برگزار شود.

مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: قرار است پرواز حامل کاروان ویژه جانبازان ساعت ۱۷ روز دوشنبه از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود.

وی در مورد تمهیدات پزشکی اندیشیده شده برای جانبازان گفت: ازآنجا که این گروه به داروها و تجهیزات خاصی نیاز دارند، از یک ماه پیش، مدارک پزشکی آنها بررسی و توصیه‌های لازم توسط پزشک کاروان به زائران شده است.
میرکاظمی ادامه داد: تشک مواج، ویلچر و عصا ازجمله تجهیزاتی است که سعی می کنیم آن را به صورت اضافه همراه با این کاروان ارسال کنیم تا جانبازان در صورت نیاز از آن استفاده کنند.
وی در مورد هزینه سفر حج تمتع جانبازان تاکید کرد: این هزینه به‌طور کامل توسط خود جانبازان پرداخت شده است، اما امسال ما توانستیم برای مبلغ اضافه‌ای که هر ساله برای اتاق‌های شخصی زائران کاروان ویژه توسط سازمان حج دریافت می‌شود، حداکثر تخفیف را دریافت کنیم.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: مدت زمان حج تمتع کاروان ویژه جانبازان ۲۸ تا ۳۰ روز است و ما علاوه بر مراسم بدرقه، مراسم استقبال از زائران را نیز خواهیم داشت و در زمان ورودشان به ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) از آنها استقبال خواهد شد.

وی یادآور شد: برخی ادارات کل بنیاد شهید استان‌ها نیز مراسم بدرقه و استقبال کاروان های ایثارگران را به صورت گروهی برگزار می‌کنند.

اعزام پنج هزار ایثارگر به حج
مدیرکل امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در باره اعزام ایثارگران به حج اظهارداشت: امسال طبق سهمیه ۵ درصدی که سازمان حج و زیارت به ایثارگران اختصاص داده است، حدود ۵ هزار ایثارگر به حج تمتع رهسپار می‌شوند.

وی افزود: ایثارگران یادشده از طریق کاروان‌های عادی حج در سطح کشور ثبت نام و اعزام می شوند.
وی در مورد حج عمره گفت: تلاش کردیم امسال سهمیه ای برای حج عمره ایثارگران از سازمان حج دریافت کنیم ولی این سهمیه هنوز محقق نشده است و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.