مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: بانوان اهداکننده خون در دوماهه‌ نخست امسال با حضور در پایگاه‌های اهدای خون استان و اهدای خون یک هزار و ۶۴۴ نفری با رشد ۳۹ درصدی، مشارکت خوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

افزایش ۳۹ درصدی اهدای خون توسط بانوان خراسان‌رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، سعید اصغریان اظهار کرد: اهدای خون توسط بانوان در خراسان‌رضوی امسال در این مدت نسبت به مدت مشابه در دوماهه‌ اول سال گذشته، ۳۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: باتوجه به برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های هدفمند در خراسان‌رضوی، طرح‌های مشارکتی مختلفی برای افزایش حضور بانوان در سال گذشته و در بازه زمانی دوماهه‌ اول امسال برگزار شد که نتایج خوبی به همراه داشت.

وی اظهار کرد: براساس آمارهای ثبت‌شده در دوماهه‌ اول سال ۱۴۰۳، تعداد ۳۷ هزار و ۹۰۰ نفر به پایگاه‌های استان مراجعه که از این تعداد، یک هزار و ۶۴۴ نفر از بانوان استان موفق به اهدای خون شدند (امسال ١٦٤٤ اهداکننده‌ خانم و پارسال ١٢٦١ اهداکننده‌ خانم).

اصغریان با بیان این مطلب افزود: ۵ درصد از اهداکنندگان را بانوان و ۹۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی اظهار کرد: اکنون ذخایر خونی در استان خراسان رضوی مناسب است که با رشد اهدای خون ۱۳ درصدی (امسال ٢٩٥٠٤ واحد خون و پارسال ٢٦٠٨٨ واحد خون) مواجه هستیم که امیدواریم با همت مردم نوع دوست استان این روند در باقی ایام سال جاری نیز ادامه یابد.

وی در ادامه بیان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در جامعه همیشه وجود دارد که با اوج‌گیری گرما این نیازنیز افزایش می‌یابد، بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند.

گفتنی است؛ خراسان رضوی پس از استان تهران رتبه دوم کشور را از نظر تولید خون دارد و تامین خون ۶۵ بیمارستان استان را عهده دار است. ۱۴ پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی فعال است که ۷ پایگاه از این تعداد در مشهد و بقیه در سایر شهرستان‌های استان دایر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.