شمار تلفات طوفان در برخی ایالت‌های مرکزی آمریکا به دستکم ۱۴ نفر افزایش یافته در حالی که صدها خانه نیز تخریب شده است.

شمار تلفات طوفان در مرکز آمریکا به ۱۴ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، شمار تلفات طوفان در برخی ایالت های مرکزی آمریکا به دستکم ۱۴ نفر افزایش یافته در حالی که صدها خانه نیز تخریب شده و وقوع طوفان های سهمگین تر در راه است.

بر این اساس، طوفان ایالت های تگزاش، آرکانزاس، اوکلاهاما و کنتاکی را در نوردیده و صدها نفر را نیز مجروح و بی خانمان کرده است.

براساس گزارش رویترز، گرگ ابوت فرماندار تگزاس در یک کنفرانس خبری اظهار کرد بر اثر وقوع طوفان و گردباد شدید در مناطقی در شمال تگزاس و در نزدیکی مرز ایالت اوکلاهاما دستکم ۷ نفر کشته و حدود ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ خانه و ساختمان تخریب و ۱۲۰ ساختمان دیگر نیز بر اثر این طوفان آسیب دیده اند.

ابوت تصریح کرد در حین طوفان، دهها نفر از سرنشینان خودروهای سواری، خودروی خود را در بزرگراه رها کرده و در نزدیکی یک کامیون پناه گرفتند. بیش از ۱۰۰ نفر نیز داخل یک پمپ بنزین پناه گرفته بودند.

این در حالی است که تیم های امداد و نجات، عملیات جستجو در بین بقایای خانه های تخریب شده برای کشف اجساد احتمالی را آغاز کرده اند.

در همین حال یک مقام سرویس ملی هواشناسی سرعت وزش طوفان را ۱۳۵ مایل بر ساعت اعلام کرد و از وقوع طوفان های سهمگین تر و مرگبارتر طی چند روز آینده خبر داد.      

براساس این گزارش، طوفان همچنین به مناطقی در شمال دالاس نیز رسید و صدها خانه و ساختمان های دیگر را تخریب و برق بسیاری از ساختمان ها نیز قطع شد. مقامات از انتقال شماری از افراد به مراکز درمانی به دلیل جراحات ناشی از طوفان خبر دادند.

وب سایت اداره برق نیز اعلام کرد برق بیش از ۴۵۰ هزار مشترک در ۱۰ ایالت از تگزاس تا میشیگان، قطع شده است.

مقامات ایالت آرکانزاس نیز از کشته شدن دستکم ۳ نفر در این ایالت و بسته شدن بسیاری از جاده ها و مسیرهای ارتباطی بر اثر انباشته شدن زباله ها و بقایای طوفان، شکسته شدن درخت ها و قطع برق، تخریب بسیاری از منازل و مغازه ها و نیز مجروح شدن افراد زیادی خبر داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.