سرپرست وزارت امور خارجه پس از دیدار و گفتگو با وزیر خارجه عمان گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر این است که هیچ حفره و گسستی در روابط با همسایگانش نباشد.

اراده جمهوری اسلامی ایران بر این است که هیچ حفره و گسستی در روابط با همسایگان نباشد / مسیر روابط ایران و عمان رو به جلو است

قدس آنلاین: علی باقری کنی عصر امروز پس از دیدار و گفتگو با بدر البوسعیدی وزیر خارجه پادشاهی عمان که برای دیدار و  تسلیت به مقامات کشورمان در پی حادثه شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه و هیئت همراه ایشان به تهران سفر کرده در نشست خبری مشترک، با قدردانی از ابتکار دولت عمان در اعزام هیئتی بلند پایه برای شرکت در مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید و هیئت همراه وی، گفت:  به طور خاص از برادرم وزیر خارجه عمان که امروز برای تسلیت به مقامات ایران در رأی یک هیئت بلند پایه وارد تهران شدند قدردانی می‌کنم و بار دیگر مقامات عمان نشان دادند دوستان پایدار برای مردم و دولت ایران هستند .

سرپرست وزارت امور خارجه افزود: سیاست خارجی جایگاه ویژه‌ای در دکترین دولت آیت الله رئیسی داشت و یکی از حلقه‌های اصلی آن سیاست همسایگی بود که مرکب از  چند مولفه اساسی است. 

وی افزود: این مؤلفه ها عبارتند از تحکیم اعتماد متقابل با همسایگان،تحکیم پیوندهای اقتصادی و تجاری با همسایگان و سوم تعامل به هم پیوسته مردمی و نخبگانی با همسایگان.

علی باقری خاطرنشان کرد: از همان روز نخست در اآین ادای سوگند ریاست جمهوری که آیت الله رئیسی با روئسای هیئت‌های مختلف دیدار داشتند، صداقت مهارت و هوشمندی خودشان را به طرف‌های خارجی بویژه همسایگان نشان دادند و من خاطرم هست وقتی هیئت ها از جلسه بیرونی می‌آمدند رویکرد متفاوت رئیس دولت جدید برایشان ملموس بود و امروز ما در حال تحکیم پیوندهای دوسیت و برادری و ارتقای پیوندهای چند جانبه با همسایگان خود هستیم.

وی تصریح کرد: اراده جمهوری اسلامی اینست که هیچ حفره و گسستی در روابط با همسایگان نباشد و مسیر درست همکاری برای ایجاد یک منطقه امن با همه کشورهای منطقه را دنبال کنیم و راه بیرون راندن کشورهای غربیه از منطقه همکاری همه جانبه و موثر میان همسایگان است و امروز با کمال خوشبختی و موفقیت این ابتکار دولت آیت الله رئیسی را در حالی که خودشان در میان ما نیستند در اختیار داریم و این یک دستاورد بزرگ برای منطقه است.

باقری افزود: در حبت ها با وزیر خارجه عمان درباره جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی آنها صحبت کردیم و متفق بودیم که باید تلاش‌های بیشتر و مستمرتری را برای توقف فوری این جنابات علیه مردم غزه باید سامان دهی شود و لازم است کمک های فوری بیشتری به مردم غزه صورت گیرد و در این مسیر مثل گذشته ایران و عمان همکاری موثری خواهند داشت.

مسیر روابط ایران و عمان رو به جلو است

وزیر خارجه مان هم در این نشست با تسلیت حادثه شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه و جمعی از مقامات کشورمان و آرزی بهشت برین برای آنها گفت: ما در خصوص ادامه رایزنی ها بین دو کشور با آقای باقری صحبت کردیم و درباره اینکه در رابطه با پرونده های مختلف به ویژه همکاری در مسئله فلسطین چگونه ادامه مسیر دهیم.

بدر البوسعیدی افزود: .برادران ما در فلسطین با ظلم و کشتار جمعی روبرو هستند و تلاش زیادی صورت می گیرد تا در مورد فلسطین عدالت برقرار شود و این ظلم علیه آنها برچیده شود و انشا الله اراده خداوند، ما و اراده بین‌المللی برای تشکلیل کشور فلسطین محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: روابط ما (و ایران) رو به رشد و جلو است و تلاش می کنیم توافقنامه ها ی متعدد بین دو کشور را فعال کنیم که به سود دو کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.