۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
کد خبر: 318102

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با رد عرضه بنزین با عدد اکتان جدید در کشور، گفت: هم اکنون بنزین با سه عدد اکتان ۸۷، ۹۱ و ۹۵ در جایگاه های سوخت عرضه می شود.

جزئیات عرضه ۳ نوع بنزین در ایران

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر،شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران امروز اعلام کرد: عرضه بنزین با عدد اکتان و یا درجه آرام سوزی جدید در جایگاه های سوخت در دستور کار قرار ندارد.

بر این اساس در شرایط فعلی سه نوع بنزین شامل بنزین معمولی با عدد اکتان ۸۷، بنزین مطابق با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا با عدد اکتان ۹۱ و بنزین سوپر با عدد اکتان ۹۵ در جایگاه های سوخت کشور عرضه و توزیع می شود.

شاهرخ خسروانی روز گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات برنامه‌های جدید افزایش عرضه بنزین و گازوئیل یورو چهار در جایگاه‌های سوخت کشور، گفته بود: در حال حاضر به طور متوسط روزانه بین ۱۹ تا ۲۰ میلیون لیتر بنزین و حدود ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا در پالایشگاه‌های نفت کشور تولید و عرضه می‌شود.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با یادآوری اینکه هم‌اکنون بنزین عرضه شده در ایران با سه عدد اکتان ۸۷، ۹۱ و ۹۵ عرضه می‌شود، تاکید کرده بود: بنزین یورو چهار دارای عدد اکتان ۹۱ بوده و بنزین سوپر هم از عدد اکتان ۹۵ برخوردار است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به جز عدد اکتان، هیچ‌گونه تفاوتی بین بنزین یورو ۴ عرضه شده در ایران و کشورهای اروپایی از نظر میزان بنزن، گوگرد، آروماتیک‌ها و اولفین‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرده بود: به زودی با بهره‌برداری از طرح جدید پالایشگاهی، ظرفیت تولید و عرضه بنزین یورو چهار ایران در سایر کلانشهرهای کشور با افزایش قابل توجهی همراه می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.