حمیدرضاعرب: تيم ملي، تمرينات نرمي را زير آفتاب سوزان و آزاردهنده گوام پشت سر مي‌گذارد؛ تمريناتي كه اغلب تاكتيكي است و كي روش مي‌كوشد با مديريت خاصي شيوه‌هاي بازي روي زمين چمن مصنوعي را بيازمايد.

چهار چشمی به دنبال شکست گوام

گوام جزو معدود كشورهايي است که از چمن مصنوعي در بازي‌هاي رسمي بهره مي‌گيرد. شايد در آسيا يكي دو كشور باشند نظير گوام كه با اين سبك مقابل رقباي خود قرار مي‌گيرند. كره شمالي از اين دست كشورهاست كه در قهقرا گيرافتاده و توانايي حفظ يك زمين چمن طبيعي را هم ندارد. گوامي‌ها از بدو سفر تيم ملي به كشورشان همه گونه كم كاري را انجام داده‌اند و بازي دراين زمين بي كيفيت نيز مي‌تواند مصایب كي روش و شاگردانش را دراين بازي نيمه آسان افزون كند.

افزون برآن شدت نورآفتاب به حدي است كه شايد در جريان بازي براي مردان تيم ملي مشکل ايجاد كند. در تمرينات اخير، ملي پوشان با ماليدن كرم سياه رنگ مخصوصي به چشم‌هاي خود كوشيده‌اند تا حدودي از بازتاب شديد نور به قرنیه‌هاي خود جلوگيري كنند، اما آفتاب به حدي آزاردهنده است كه باز هم اين كرم‌ها نمي‌تواند اثر زيادي بر بينايي بازيكنان تيم ملي داشته باشد. در اين شرايط تيم ملي فردا در ورزشگاهي كه هرگز امكانات مناسبي ندارد، رخ در رخ گوام قرار مي‌گيرد. يك بازي نيمه سياسي كه ذهن كي روش را درگير كرده است. سرمربي تيم ملي اين روزها بيش از آنكه افكارش معطوف به اين بازي باشد، متمركز روي هجمه‌هاي بي پاياني است كه در دعوت نشدن برخي بازيكنانش، او را فرا گرفته است. همين ديروز كي روش وقتي از مترجمش خواست، اخبار روزنامه‌ها و برخي سايت‌ها را بخواند، بازهم مواجه شد با اعتراض‌هايي كه در دعوت نشدن مهدي رحمتي به تيم ملي وجود دارد. كي‌روش دراين لحظه دوباره براق شد و بي‌معطلي گفت: « نمي‌دانم چرا اين ماجرا را تمام نمي‌كنند. من بحثي با توانايي‌هاي مهدي رحمتي و ديگران كه رفته‌اند (منظورش مجتبي جباري است) ندارم. اما آن‌ها ديگر جايي در تيم ملي ندارند؛ يعني وقتي بازيكني خداحافظي كرد و رفت، از نظرمن ديگر پرونده‌اش بسته است. مهدي رحمتي هم تا وقتي من سرمربي تيم ملي باشم، جايي در تيم ملي ايران ندارد.»  حرف‌هاي كي روش نشان مي‌دهد، او هيچ عقب‌نشيني و يا ملاطفتي در اين ماجرا نخواهد داشت و مادامي كه روي نيمكت تيم ملي باشد و سكان هدايت تيم ملي در دستش، هرگز مهدي رحمتي را به تيم ملي بازنمي گرداند. او حتي پيش از آنكه به گوام برسد، ديداري سرپايي با مجتبي جباري در فرودگاه امام خميني(ره) داشت، اما هرگز درباره اينكه مجتبي را به تيم ملي بازگرداند، صحبتي نكرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.