مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، رسانه را حلقه اتصال مردم و حاکمیت دانست و گفت: در بسیج رسانه به‌دنبال تفکر جاری و ارزشمند هستیم تا بتوانیم جایگاه واقعی رسانه را ارتقا ببخشیم.

رسانه حلقه اتصال مردم و حاکمیت است/ به‌دنبال تفکر جاری و ارزشمند در بسیج رسانه هستیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، جواد علما در آئین افتتاح دفتر بسیج رسانه کاشمر به عنوان دومین دفتر شهرستانی در خراسان رضوی اظهار داشت: امروز باید اقرار کنیم که رسانه در بدنه بسیج خیلی دیر شکل گرفته است، چراکه با توجه به اهمیت و جایگاه رسانه باید این مجموعه پس از پیروزی انقلاب تشکیل می‌شد.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی نهاد مردمی به‌نام بسیج در کنار فعالان رسانه‌ای گفت: اگر تمام جنگ‌های سخت و نیمه سخت را بررسی کنیم به عملیات‌های روانی به عنوان اصول اولیه جنگ نرم می‌رسیم که از طریق رسانه‌ها شکل گرفته است.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی با تأکید بر تلاش و همت مضاعف در فراهم کردن زمینه برای رسیدن به جایگاه واقعی رسانه یادآور شد: متأسفانه در بحث رسانه ما هنوز در نقطه‌ای قرار داریم که خبرنگاران و فعالان این حوزه دغدغه معیشت اولیه، بیمه و درآمد پائین آن را دارند، لذا قطعاً کارکرد چنین رسانه‌هایی با داشتن این دغدغه‌ها اثربخش نخواهد بود.

وی با اشاره به سه وظیفه عمده و مهم مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه رسانه ابراز داشت: تبادل آراء و افکار در جامعه به عنوان نخستین وظیفه است و رسانه به عنوان یک قشر نخبه اگر به خوبی تغذیه و هدایت شود می‌تواند حلقه اتصال خوبی بین مردم و حاکمیت باشد.

علما با بیان اینکه اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف دومین وظیفه مدنظر مقام معظم رهبری است، افزود: متأسفانه رسانه‌ها به خاطر اینکه هر کدام یک شیبی به سمت یک تفکر دارند از یک اتفاق یکسان خبرهای متفاوت و مختلفی مخابره و منتشر می‌کنند که یک نوع بی‌اعتمادی در میان مردم ایجاد می‌کند.

وی نقد و نظارت را یکی دیگر از وظایف رسانه از کلام رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: انتقادات نباید به سمت مخالفت‌ها سوق داده شود، لذا اگر در چارچوب و بر اساس اصول رسانه‌ای نقد و انتقادی مطرح شود و مردم مطمئن باشند یک دستگاهی به نام رسانه به عنوان چشم بیدار نقاط ضعف و قوت مسئولان را گوشزد می‌کند، قطعاً اعتماد و اطمینان پیدا می‌کنند.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه در مدت بیش از دو سال از فعالیت این سازمان در استان، مراحل تشکیل و تثبیت را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر وارد مرحله توسعه شده‌ایم و بنا داریم بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تا پایان سال تعداد دفاتر بسیج رسانه را به شش دفتر برسانیم و در آینده نیز گام‌های اساسی در پیشرفت و انجام وظایف محوله برداریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.