قدس آنلاین- تبریز: سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به محدودیت ثبت آثار در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت: آثار متعدد تاریخی و طبیعی کشورمان برای ثبت در این فهرست ۴۰ تا ۵۰ سال آینده دیگر در نوبت هستند.

برنامه‌ریزی ۵۰ ساله برای ثبت آثار ایرانی در فهرست میراث جهانی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  سعدالله نصیری‌قیداری در همایش ملی بزرگداشت شیخ محمود شبستری اظهار داشت: تاکنون 10 مورد میراث معنوی، 19 مورد میراث مادی و 12 مورد میراث طبیعی از کشورمان ثبت جهانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه معرفی 2 شهر خلاق، سه شهر معنوی و 2 شهر علمی با هدف بازشناسی هویت ایران به جهان انجام شده است.

نصیری قیداری ادامه داد: آشنا شدن با بزرگانی همچون شیخ محمود شبستری، جوانان کشور را به نفس و خودشان مطمئن می‌کند براین اساس باید دانشگاه‌ها در معرفی آثار بزرگان به جوانان تلاش کنند.

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار کرد: کشورها در عصر مدرن و فرامدرن باید به سمت صلح هدایت شوند و شیخ محمود شبستری بهترین سرمایه اجتماعی است که می‌تواند این هدف را محقق سازد که این عارف نامی می‌تواند موجی از گردشگران را به شهرستان شبستر هدایت کند.

همایش ملی بزرگداشت شیخ محمود شبستری در زادگاهش شبستر در آذربایجان‌شرقی به مناسبت ثبت هفتصدمین سال تالیف گلشن راز و نامگذاری سال‌های 2016 و 2017از سوی یونسکو به نام این عارف نامی ایرانی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.