کاربران کشورهای حاشیه خلیج فارس در توییتر خشم خود را از پرداخت پول نقد به ایران از سوی دولت آمریکا ابراز کردند.

بریت بارت: خشم اعراب حاشیه خلیج فارس در شبکه‌های اجتماعی از پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران + توییت‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،خبر پرداخت نقدی 400 میلیون دلاری دولت آمریکا به ایران به عنوان بخشی از مذاکره درخصوص آزادسازی شهروندان آمریکایی، جنجال خبری گسترده ای به پا کرد. کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز درخصوص خبر پرداخت 400 میلیون دلار به ایران از سوی آمریکا، پیام های مختلفی از سر خشم و عصبانیت منتشر کردند. 
دولت اوباما اعلام کرد پرداخت این پول، به هیچ وجه مصداق «دادن باج» به ایران نیست. جاش ارنست، دبیر رسانه ای کاخ سفید، در این خصوص به خبرنگاران گفت انتقال پول نقد به ایران بخشی از یک قطع نامه درخصوص مباحث مالی بود و به دلیل نبود روابط بانکی میان ایران و آمریکا در زمان تحریم، این مبلغ به صورت نقدی به ایران تحویل داده شد.
روز پنجشنبه اوباما شخصا از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران دفاع کرد و گفت پرداخت این مبلغ هیچ ارتباطی با «دادن باج» به ایران ندارد. وی افزود او پیشتر در خصوص پرداخت این مبلغ به ایران، به رسانه ها توضیح داده بود.
اما اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس به این خبر با خشم و عصبانیت واکنش نشان دادند. آنها به شدت از این خبر ناراحت شدند و از شدت ناراحتی توییت هایی توهین آمیز منتشر کردند.
یکی از کاربران در واکنش به این خبر در اظهاراتی دور از ادب نوشت: «اوباما یک خوک است. شاید هم او یک شیعه باشد. او به صراحت با ایرانی ها همدردی می کند. اوباما چشمانش را به روی تمامی موارد نقض توافق هسته ای ایران بسته است.»
یکی دیگر از کاربران با عصبانیت تمام نوشت: «لازم نیست در این خصوص عذرخواهی کنند! به معامله خود با ایران ادامه دهند!»
ابومبارک یکی دیگر از کاربران در واکنش به این خبر مدعی شد: «واقعا ظالمانه است! این پول ها ایران را جسور و پایه های تروریسم را در جهان تقویت می کند.»

 
بریت بارت: خشم اعراب حاشیه خلیج فارس در شبکه های اجتماعی از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران + توییت‌ها
 
العمر یکی دیگر از کاربران نیز در اظهاراتی بی اساس نوشت: «ما فکر می کردیم اینکه می گویند اوباما شیعه است، یک شوخی رسانه ای است؛ اما حالا می بینیم این قضیه واقعیت دارد.» وی در ادامه توییت خود نوشت: «ما تا به حال آمریکا را در این حد ضعیف ندیده بودیم. تنها دلیل آن، دولت اوباما و حمایت او از شیعه هاست.»
 
بریت بارت: خشم اعراب حاشیه خلیج فارس در شبکه های اجتماعی از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران + توییت‌ها
 
یکی دیگر از کاربران با خشم و عصبانیت از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران در توییتی نوشت: «چرا اوباما همانطور که به ایران 400 میلیون دلار داد، به کره شمالی هم این پول را پرداخت نمی کند تا موشک های هسته ای اش را توسعه دهد؟»
 
بریت بارت: خشم اعراب حاشیه خلیج فارس در شبکه های اجتماعی از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران + توییت‌ها
 
یکی دیگر از کاربران در اوج عصبانیت نوشت: «مگر نمی گویید تهران حامی تروریسم است؟ پس چرا به ایران باج دادید؟»
یکی از کاربران نیز در توییتی مدعی شد: «همه می دانند ایران و آمریکا دوستدار و متحد یکدیگرند. این یک واقعیت است.»
 
بریت بارت: خشم اعراب حاشیه خلیج فارس در شبکه های اجتماعی از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران + توییت‌ها
 
یکی دیگر از کاربران خشم و عصبانیت خود را نسبت به این خبر اینطور ابراز کرد: «حال که اوباما به راحتی 400 میلیون دلار باج می دهد، چرا ما یک زن و شوهر آمریکایی را ندزدیم و از آمریکا باج نگیریم؟»
یک سایت خبری سعودی نیز در مطلبی اینطور نوشت: «این یک رسوایی بزرگ برای دولت اوباماست. 400 میلیون دلار را در صندوق گذاشتند و با دستان خود به سپاه پاسداران تقدیم کردند. در عوض چه چیزی دریافت کردند؟»
بسیاری از دیگر کاربران نیز در رسانه های اجتماعی به شدت اوباما و دولت آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند و به تمسخر آنها پرداختند. آنها پرداخت پول به ایران را نشانه ضعف آمریکا در مواجهه با این کشور اسلامی می دانند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.