قدس آنلاین- بیرجند: نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در زمینه فرهنگ هیچ وزارتخانه‌ای مهم‌تر از آموزش و پرورش است گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، تنها مرکزی است که در سطح آموزش و پرورش دغدغه آن مسائل فرهنگی است که انتظار داریم مسئولان از این مجموعه حمایت کنند.

  مسائل فرهنگی  از مهمترین دغدغه های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و مسئولان باید حمایت کنند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در نشست با مسئول و فعالان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان بیرجند ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های این اتحادیه در سطح مدارس گفت: کار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بسیار مقدس و رفیع است که متأسفانه از سوی مسئولان به آن کمتر توجه شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در حوزه‌ای کار می‌کند که حفره فرهنگی در آن وجود دارد و باید حمایت مادی و معنوی از این مجموعه همه جانبه باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس اضافه کرد: صداقت، پاکی و خلاقیت شاخص دانش‌آموزان است و بنده همواره از دیدار با آنان استقبال می‌کنم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در آموزش و پرورش در حوزه مسائل فرهنگی غفلت شده است تصریح کرد: دوران تحصیل نوجوانان و جوانان در مدارس بسیار سرنوشت‌ساز است چرا که اگر تکیه فقط بر علم باشد و از پرورش و فرهنگ غفلت شود در آینده گرفتار مشکلات ریز و درشت زیادی خواهیم بود.

عبادی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی عدم توجه به فرهنگ در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان کرد: اگر امروز شاهد اختلاس‌ها، مشکلات در زمینه رانندگی، مسئولیت‌پذیری و غیره هستیم به‌ خاطر عدم توجه به فرهنگ است.

وی با بیان این مطلب که صداقت، برنامه‌ریزی و فرهنگ کار باید در دوران تحصیل در مدارس تعلیم داده شود گفت: امروز تنها محتوای حداقلی کتب آموزشی در مدارس خروجی لازم را نخواهد داشت و باید از ظرفیت‌های فرهنگی نیز در این زمینه بهره ‌گرفت.

رئیس کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه در زمینه فرهنگ هیچ وزارتخانه‌ای مهم‌تر از آموزش و پرورش است اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، تنها مرکزی است که در سطح آموزش و پرورش دغدغه آن مسائل فرهنگی است که انتظار داریم مسئولان از این مجموعه حمایت کنند.

عبادی با اشاره به اینکه حذف معاونت پرورشی از آموزش و پرورش در دوران اصلاحات خطای استراتژیک بود گفت: در حال حاضر هم این معاونت در آموزش و پرورش فعال است که اقدام و فعالیت خاصی از آنان شاهد نیستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.