وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پذیرش FATF یعنی تحریم‌ نهادهای داخلی به دست خودمان، گفت: معنا ندارد در دوره‌ای که پسابرجام نام گرفته با پذیرش FATF خود تحریمی را در داخل صورت دهیم.

پذیرفتن FATF خفت و خواری است/ FATF یعنی تحریم‌ نهادهای داخلی به دست خودمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ، پیرامون اقدامات دولت برای پذیرش FATF و در نتیجه تحریم‌ نهاد‌های داخلی به دست خودمان، گفت: یکی از اشکالاتی که در بحث برجام مطرح بود این بود که ما امتیازات نقد را دادیم ولی طرف مقابل امتیازاتی بصورت نسیه داده‌ است.

وی افزود: امروز که زمان پایبندی طرف مقابل به تعهداتش است، شرط‌ های جدیدی را مطرح می‌کنند تا ما ناچار شویم بار دیگر امتیازاتی به آنان بدهیم و در داخل نیز سخت گیری‌هایی ایجاد کنیم. البته در این وضعیت باز معلوم نیست که آنان به وعده‌هایشان عمل کنند. وقتی ما این تحریم داخلی را انجام دهیم طرف مقابل باز امتیازات بیشتری را طلب می‌کند.

حسینی تصریح کرد: حرف اصلی در طول مذاکرات آن هم با توجه به این همه امتیازاتی که داده شد، این بود که طرف مقابل دیگر چنین شرط هایی را برای برداشتن تحریم‌ها نگذارد. معنا ندارد در دوره‌ای که پسابرجام نام گرفته با پذیرش FATF خود تحریمی را در داخل انجام دهیم. در گذشته نیز که تحریم‌های سختی علیه کشور وجود داشت ما چنین شرایط نادرستی را نمی‌پذیرفتیم.

وزیر دولت دهم با بیان اینکه پذیرش اینگونه شرایط یعنی تحمیل خواسته غربی‌ها به ما، گفت: برای ما ذلت و خواری محسوب می‌شود اگر شرایط FATF را پذیرا شویم. حتما باید با این مسئله مخالفت کرد.

حسینی با بی‌سابقه خواندن تحریم نهادهای داخلی به دست خودمان، گفت: متأسفانه مشاهده می‌کنیم برخی بانک‌ها به برخی نهادهای داخلی اعلام کردند براساس ضوابط اتحادیه اروپا شما در لیست تحریم قرار دارید و ما نمی‌توانیم به شما خدمات ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن این شرایط را قطعا به موارد دیگر از جمله گروه‌های مقاومت منطقه و حزب‌الله تعمیم می‌دهد، گفت: کار به جایی می‌رسد که ما خودمان به دست خودمان حامیان انقلاب اسلامی را تحریم کنیم و این یک مورد عجیبی است که در دوران انقلاب اسلامی سابقه نداشته است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به برخی سخنان که راز اقتصادی شدن برخی کشورها از جمله ژاپن و آلمان را محدود کردن قدرت نظامی‌شان عنوان می‌کنند، گفت: این افراد می‌خواهند همان شرایطی که نظام سلطه و سرمایه‌داری تحمیل می‌کنند را بپذیرند.

حسینی ادامه داد: برخلاف سخن برخی‌ها امروز آلمان یک قدرت بزرگ نظامی است. در کنار این ما باید بدانیم اگر در موضع ضعف باشیم دشمن جنگ را بر ما تحمیل خواهد کرد. اگر بعد از دوران دفاع مقدس غربی‌ها دیگر جرأت تعرض به ما نداشته اند به خاطر توان دفاعی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده است. این مواضع ترجمان همان سخن است که عنوان کرده‌ بودند جهان آینده جهان گفتما‌ها است و نه موشک.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نگوییم خیانت، ساده انگارانه است که برخی تضعیف نیروی دفاعی کشور را برای اقتصادی شدن توصیه می‌کنند. قطعا مردم و مسئولین کشور این اجازه را نخواهند داد که برخی در داخل کار را بر بیگانگان سهل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.