عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد شدید از مسئولان استان فارس به سبب عدم حضور در جشنواره تجلیل از ۲۰۰ حافظ کل قرآن در استهبان گفت: مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی چرا دغدغه‌ای ندارند.

حقوق یک ماه برخی مدیران برای اداره یک‌ سال موسسه قرآنی کافی است/چرا برخی مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه‌ای ندارند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، آیت‌الله محمد حاجی ابوالقاسم دولابی صبح امروز در جشنواره تجلیل از 200 حافظ کل قرآن کریم موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) که با حضور 5 هزار نفر از حاملان قرآن و بدون حضور مسئولان استانی  برگزار شد، اظهار داشت: محفلی به این عظمت و شکوه توسط یک موسسه قرآنی در شهرستان استهبان برگزار شده و چندین هزار نفر گردهم آمده و با میهمانانی از سراسر کشور دور هم جمع شده‌اند، آیا نباید از مسئولان استانی در این محفل حضور داشته باشند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مطمئن هستم که مسئولان استانی در این مراسم نورانی دعوت شده‌اند، اما کسی از آنان نیامده است این جای گله دارد، مسئولان ما نسبت به مسائل فرهنگی چرا دغدغه‌ای ندارند.

حاجی ابوالقاسم دولابی افزود: وقتی برخی از مسئولان فرهنگی کشور ما در مراسم رقص صوفیه که زن و مرد مختلط هستند شرکت می‌کنند، اما در مراسم‌های قرآنی که در بیت رهبری برگزار می‌شود حضور پیدا نمی‌کنند و از این افراد توقعی نیست و این نشان می‌دهد درک و فهم نداشته و اهمیت قرآن را نمی‌فهمند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: محفل به این بزرگی با این عظمت در شهرستانی کوچک برگزار می‌شود، اما مسئولان فرهنگی حضور نمی‌یابند، آیا این توهین به حافظان قرآن است یا نیست؟

وی بیان کرد: وقتی متأسفانه در کشور ما حقوق‌های نجومی و حرام خواری‌ها آنچنان اتفاق می‌افتد، نباید کسی که با این سبک و سیاق زندگی عادت کرده و زحمت سفر به شهرستان محروم را داشته باشد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مدیران حقوق نجومی‌بگیر حقوق یک ماهه آنها گاهی از درآمد سالانه یک موسسه قرآنی که معمولا با سختی و مشکلات اداره می‌شود بیشتر است و باید صاحبان فیش‌های نجومی بدانند که این پول‌های حرامی که خرج خود و خانواده‌هایشان می‌کنند، با حقوق یک ماهه آن می‌توانست سبب تربیت حافظان قرآن بی‌شماری شود.

دولابی افزود: اگر این اتفاق در شهرستان استهبان افتاده و یک موسسه قرآنی از دل یک روستا در نقاط مختلف کشور از جمله تهران فعالیت‌های قرآنی خود را ادامه داده است، بخاطر این است که مردم این شهرستان و منطقه حلال خورند.

وی بیان کرد: فعالیت‌های موسسه قرآنی بیت‌الاحزان که از یک خانه خشت و گلی روستایی  آغاز شده، امروز روز به روز رشد کرده و به یک فعالیت بین‌المللی تبدیل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد حاملان قرآن نیز گفت: حامل قرآن پرچمدار خداست کسی که حامل قرآن را تجلیل می‌کند خدا را بزرگ داشته است اگر کسی به حامل قران توهین کند گرفتار لعنت خداوند می‌شود.

وی افزود: ورزشکاران پرچمدار کشور خودشان هستند پرچمدار یک کشور نام یک کشور را در مقابل دیدگان سایر بلند می‌کند و با بالا بردن پرچم کشور خودش افتخار بزرگی را نصیب وطنش می‌کند و همه مردم را متوجه وطنی می‌کند از آن آمده است.

دولابی خاطرنشان کرد:  تصور کنیم اگر قرار است به دنبال یک کار فرهنگی مثبت و مفید باشیم بهترین کار فرهنگی، فعالیت در عرصه قرآن است اولین و بزرگترین پرچمدار فعالیت فرهنگی در عالم اسلام رسول گرامی حضرت محمد(س) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچین با بیان اینکه حاملان قرآن باید پیام خدا را به دیگران منتقل کنند افزود: هر یک از این 200 حافظ قرآن باید رسالت خود دعوت از افراد برای حضور در برنامه‌های قرآنی بدانند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.