عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که به زودی هیاتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با مقامات مصری در قاهره دیدار خواهند کرد.

الزهار: هیاتی از رهبران حماس با مقامات مصر دیدار می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که به زودی هیاتی از رهبران این جنبش با مسئولان مصری در قاهره دیدار و گفتگو خواهد کرد و حماس از تسهیلات مصر در قبال نوار غزه استقبال می کند.

محمود الزهار در گفتگوی مفصل با مرکز اطلاع رسانی فلسطین که متن کامل آن به زودی منتشر خواهد شد، تصریح کرد که اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در راه بازگشت به نوار غزه به همراه موسی ابو مرزوق از رهبران ارشد حماس به قاهره سفر خواهد کرد و این هیات حماس با مسئولان مصری دیدار و گفتگو خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تسهیلات قریب الوقوع مصر در قبال نوار غزه استقبال کرد و گفت این تصمیم بدین معناست که مصر در حال بررسی مجدد موضع خود در قبال غزه به منظور تضمین منافع هر دو طرف است.

زهار درباره جنایت ترور شهید محمد زواری مهندس پهپادهای گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیز اظهار داشت که بر اساس اعترافات مراجع صهیونیستی، رژیم اشغالگر قدس مسئول این جنایت است و دفاع از سرزمین و امت حق ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شایعه پردازی ها و شانتاژ رسانه ای علیه خود و طرح برخی اتهامات مبنی بر تلاش وی برای ایجاد جریان جدید در داخل حماس را محکوم و تاکید کرد که این چنین کاری در داخل تشکیلات حماس حرام است و این جنبش به شیوه شورایی اداره می شود.

این رهبر برجسته فلسطینی همچنین تاکید کرد که «درست است که ما اختلاف نظرهایی داریم، اما در نهایت، رای اکثریت مرجع تصمیم گیری است و طرف های مخالف و موافق از این نظر استقبال و تبعیت می کنند.»

از سوی دیگر، زهار مخالفت خود با دیدار دو جنبش فتح و حماس با هدف نمایش و مانور سیاسی را اعلام و تصریح کرد که در حال حاضر باید توافقات صورت گرفته در ماه مه سال 2011 در قاهره که بر واگذاری اختیار تصمیم گیری درباره برنامه ملی به افکار عمومی فلسطین تاکید دارد، به مرحله اجرا درآید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.