نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که روابط این جنبش با مصر به زودی شاهد پیشرفت های چشمگیر و مثبت خواهد بود که نتایج آن طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

هنیه: روابط حماس و مصر به زودی شاهد پیشرفت چشمگیر خواهد بود

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه به محض بازگشت از سفر خارجی ۵ ماهه به غزه، در گفتگو با خبرنگاران در داخل منزل خود در اردوگاه شاطئ واقع در غرب غزه تصریح کرد که «حماس به بهبود مناسبات خود با مصر و تقویت این روابط ادامه خواهد داد... ما به سفر موفقیت آمیز و مثبت خود به مصر و دیدار با مقامات این کشور پایان دادیم.» البته هنیه اشاره ای به اسامی این مسئولانی که با آنها دیدار کرده است، نکرد، اما در دیدارهای قبلی با "خالد فوزی" وزیر اطلاعات مصر دیدار کرده بود.

وی افزود: «در مرحله آتی و طی روزهای آینده نتایج این سفر و بازتاب های مثبت آن بر روی مساله فلسطین و به ویژه نوار غزه را خواهیم دید.»

هنیه همچنین بر نقش تاریخی، محوری و تعیین کننده مصر تاکید کرد و گفت در دیدار با مسئولان مصری، تمامی پرونده های فلسطینی و در راس آنها، مساله گذرگاه رفح و اوضاع امنیتی مرزها را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه بر اساس توافق صورت گرفته با مسئولان مصری، دیدارها و رایزنی های مشترک میان طرفین ادامه خواهد یافت، بر اهتمام حماس به برقراری روابط متعادل با تمامی کشورهای عربی تاکید نمود.

گفتنی است که یک مسئول جنبش حماس امروز جمعه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده بود که این جنبش صفحه جدیدی را در روابط خود با مصر باز کرده و صفحه اختلافات قبلی با مصر را بسته است و طی روزهای آینده دیدارهای امنیتی میان طرفین برگزار خواهد شد تا طرفین بر سر نحوه کنترل مرزهای غزه و مصر با هم به تفاهم دست پیدا کنند.

گفتنی است که اسماعیل هنیه در تاریخ ۵ سپتامبر گذشته باریکه غزه را از طریق گذرگاه مرزی رفح ترک کرده و راهی سفر حج شده بود. وی در مسیر بازگشت راهی دوحه ـ پایتخت قطر ـ شد و پس از مدتی حضور در این شهر یکشنبه گذشته در مسیر برگشت به غزه، راهی قاهره ـ پایتخت مصر شد و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو نمود.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.