رشت- مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر دریانوردی کشور گفت: طرح مدیریت یکپارچه سواحل کشور با هدف جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز اجرا می شود.

طرح مدیریت یکپارچه سواحل کشور آغاز شد
به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر دریانوردی کشور شنبه در حاشیه دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان گیلان گفت : طرح مدیریت یکپارچه سازی مناطق ساحلی کشور با مشارکت ۱۸ دستگاه و سازمان های مختلف در دهه ۸۰ در ۳ فاز تهیه شد که برای اجرایی شدن آن در استان های ساحلی کمیته هایی به ریاست استاندار تشکیل شده است.
محمدرضا الهیار با اشاره به وجود ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل در شمال و جنوب کشور افزود: در این طرح ضرورت ایجاد بستری مناسب برای مشارکت مردم بویژه ساحل نشینان و بخش خصوصی،  تغییر کاربری اراضی، مسایل زیست محیطی، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها، شناخت پدیده های دریایی، سرمایه گذاری ایمن و پایدار و بهره برداری مناسب از دریا و سواحل با استفاده از علوم جدید لحاظ شده است.
وی ابراز امیدواری کرد : با اجرای طرح مدیریت یکپارچه سواحل کشور ضمن کنترل حریم دریا و رودخانه های منتهی به دریا از ساخت و سازهای غیرمجاز نیز جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.