بوشهر- سرپرست گمرک بندر دیر گفت: با تمرکز بر توسعه ارتباطات تجاری بین بندر دیر و بنادر کشور قطر، چندین محموله به ارزش ۴۰۵ هزار دلار در طی این مدت محدود به کشور قطر ارسال شد.

۴۰۵ هزار دلار کالای غیرنفتی  از بندر «دیر» به قطر  صادر شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرستان دیر، البرز کشاورزی اظهار کرد: شهرستان دیر به دلیل زیرساخت‌های مناسب بندری، بهترین نقطه در جنوب کشور برای مبادلات و تجارت دریایی است.

وی اضافه کرد:  شرایط موجود و نزدیکی مسیر دریایی بندر دیر به کشور قطر سبب شده تا این بندر مورد توجه بازرگانان و صاحبان کالا برای مبادلات اقتصادی و تجاری خود با کشور قطر شوند.

سرپرست گمرک بندر دیر تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که میزان صادرات از بندر دیر استان بوشهر به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است به گونه‌ای که فقط در سه ماه گذشته، یک هزار و ۴۰۰ تن فقط میوه و تره بار به کشور قطر صادر شده است.

وی ادامه داد: این شرایط صادراتی تقریبا برای اکثر کالاهای غیرنفتی به خوبی دیده می‌شود که با تمرکز بر توسعه ارتباطات تجاری بین بندر دیر و بنادر کشور قطر، چندین معموله به ارزش ۴۰۵ هزار دلار در طی این مدت محدود به کشور قطر ارسال شده است.

کشاورزی عنوان کرد: بیشتر این کالاهای صادراتی به بنادر قطر شامل  سیب زمینی،کاهو، گوجه فرنگی، خربزه، کدو، کاهو، کلم، هندوانه و هویج بوده است.

سرپرست گمرک بندر دیر یادآور شد: صدور ۵۰ پالت فلزی آینه و شیشه به وزن یک‌هزار تن از بندر دیر به قطر در تیرماه سال جاری در حالی اتفاق افتاده که سبب شد مسیری از مبادلات تجاری ایران با کشورهای منطقه از سر گرفته شود.

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.