قم- امام جمعه قم با تأکید بر کارآمدی وزرای دولت گفت: معیارهای حزبی، جناحی و گروهی و سهم‌خواهی نباید در تعیین کابینه نقش داشته باشد و اگر کابینه حزبی و سیاسی شد امیدی به آن نخواهد بود.

آزادسازی موصل پیروزی مرجعیت شیعه برابر تروریست‌ها بود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به آثار زیان‌بار ترک امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: نخستین اثر ترک امر به معروف و نهی از منکر گسترش مفاسد اجتماعی در جامعه است و دومین اثر آن این است که جامعه از خیرات و برکات الهی محروم خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر جامعه پایبند به دین‌داری بود و به تعهداتش در قبال دین عمل کرد برکات الهی از سوی خداوند به روی چنین جامعه‌ای باز خواهد شد.

امام جمعه قم تسلط نااهلان، اشرار و بدان بر جامعه را از دیگر آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: زمانی که جامعه از آمران به معروف و ناهیان از منکر خالی شود اشرار بر جامعه مسلط شده و نادرستی گسترش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) و یورش به مدرسه فیضیه اظهار کرد: ایشان با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که وجود داشت به ترویج دین و موازین اسلامی در جامعه و تربیت شاگردان پرداختند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به حادثه مدرسه فیضیه بیان کرد: از زمان مرحوم حائری مرسوم این بود که مجلسی در سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار شود و در سال 42 صفاکان حمله به مدرسه فیضیه داشتند و حریم روحانیت را شکستند و مزدوران قصد تعرض به جان مرجع عالی‌قدر آیت‌الله گلپایگانی داشتند که این حرکت جرقه‌ای شد و حرکت انقلاب را شتاب بخشید تا آرام‌آرام شاهد پیروزی این شجره طیبه باشیم.

وی با اشاره به سالگرد نخستین دوره تشکیل و افتتاح مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر بخواهیم کارنامه مجلس خبرگان را در طول این سال‌ها بیان کنیم زرین‌ترین برگ آن پس از ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و انتخاب آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه مجلس خبرگان از نهادهای مهم تصمیم‌گذار نظام اسلامی است افزود: همچنین سالروز تشکیل شورای نگهبان را داریم که با ژرف‌اندیشی امام خمینی (ره) برای حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام تشکیل یافت و حقیقتاً این نهاد مقدس از روز تشکیل تاکنون دغدغه‌ای جز حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام نداشته است.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله جنتی در جایگاه دبیری شورای نگهبان گفت: در زمان حضور آیت‌الله جنتی، وی جلوی طمع‌ورزی دشمنان را گرفته‌ و سعی کردند موازین انقلاب را حفظ کنند.

حسینی‌بوشهری با تأکید بر اینکه آیت‌الله جنتی در برهه‌های مختلف تلاش داشته‌اند که انقلاب بماند و آرمان‌های امام راحل حفظ شود اضافه کرد: همچنین روز بهزیستی در این هفته قرار گرفته و امیدواریم مردم نسبت به این نهادهای خدمت‌گزار نسبت به محرومان و نیازمندان جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.

پیروزی موصل پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در مقابل تروریست‌ و حامیانش بود

وی با اشاره به آزادسازی موصل بیان کرد: این پیروزی سیاسی در موصل تنها پیروزی دولت و ملت عراق و ارتش و حشدالشعبی نبود و به صراحت پیروزی جبهه حق علیه باطل بود.

امام جمعه قم تصریح کرد: پیروزی موصل حقیقتاً پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در مقابل کج‌اندیشان، تروریست‌ها و حامیان تروریست‌ها که دنبال فتنه عظیمی در این منطقه بودند را محقق کرد.

 رژیم‌ صهیونیستی به دنبال ایجاد اسرائیل دوم در کردستان است

وی با بیان اینکه در این پیروزی بیش از چندهزار تروریست کشته شدند افزود: در این شکست تروریست‌ها دچار فروپاشی شدند و باید مردم عراق به این پیروزی بسنده نکنند، چراکه دشمنان به دنبال فتنه جدید در این کشور هستند و آن زمزمه استقلال کردستان است.

حسینی‌بوشهری با تأکید بر اینکه رژیم‌ صهیونیستی و دشمنان به دنبال ایجاد اسرائیل دوم در کردستان هستند، افزود: این فتنه می‌تواند از فتنه داعش عظیم‌تر باشد، بنابراین مردم و دولت عراق باید مراقب باشند.

وی خاطرنشان کرد: همراه با ملت، دولت و مرجعیت عراق موضع قاطع رهبر انقلاب، مردم، فرماندهان و سردار قاسم سلیمانی از جلوه خاصی برخوردار و جالب این بود که پس از پیروزی نیروهای عراقی عکس سردار رشید اسلام را بر دست بلند می‌کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم و دولت عراق این بار منتظر اتحادیه عرب و ائتلاف آمریکایی و احزاب و گروه‌ها نماندند و با توکل به خدا وارد میدان شده و پیروزی را محقق کردند تصریح کرد: مهر ابطال بر پروژه خلافت داعش، امنیت بیشتر مناطق شمالی و مرکزی عراق، دور شدن تهدید از مرزهای ایران، ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و سایر اقوام از جمله نکات این پیروزی است.

وی افزود: برخی می‌گویند آمریکایی‌ها در پیروزی ملت عراق نقش داشته‌اند که این مسئله‌ای خنده‌آور است؛ ترامپ در تبلیغات خود گفت که داعش را اوباما و کلینتون راه انداختند و چطور ثمره خود را نابود کرده‌اند؛ تجربه نشان داده که آنها جز مبارزه بااخلاق و راستگی کار دیگری انجام نداده است و این روزها سران آمریکایی در حال تهدید ما هستند و ما با صدای رسا فریاد می‌زنیم که آمریکا و استکبار این آرزو را برای همیشه به گور خواهی برد.

حسینی‌بوشهری گفت: امروز ملت مظلوم و مسلمانان میانمار در آتش و خون غوطه‌ور هستند؛ مجامع بین‌المللی کجا هستند، خانه‌ها را به آتش کشیده و زنده زنده آنها را می‌سوزانند و آمریکای مدعی حقوق بشر کجا است و معتقد هستیم که ملت و دولت ما باید فریاد حمایت از مظلوم سر داده و از آنها حمایت کنند.

امیدی به کابینه حزبی و سیاسی نیست

وی با اشاره به سالروز تشکیل کابینه و تعیین وزرا و تحلیف برای دولت دوازدهم گفت: این کابینه قرار است چهار سال خادم مردم باشد، رئیس جمهور در دوران انتخابات وعده‌هایی به مردم داده که وزرا و کابینه باید دارای شاخص‌هایی بوده که وعده‌ها عملی شود، بیکاری و مشکلات معیشتی به پایان رسیده و تولید و اشتغال رونق یابد.

امام جمعه قم با تأکید بر کارآمدی وزرای دولت بیان کرد: معیارهای حزبی، جناحی و گروهی و سهم‌خواهی نباید در تعیین کابینه نقش داشته باشد و اگر کابینه حزبی و سیاسی شد امیدی به آن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: کابینه باید از افرادی با روحیه جهادی و انقلابی تشکیل شود و دغدغه زندگی مردم و ارزش‌های انقلاب داشته باشد و قانون‌گرا باشند؛ کابینه دارای سعه صدر و انتقادپذیر باشند و خود را خدمتگزار مردم بدانند.

حسینی‌بوشهری با تأکید بر اینکه اسلام و انقلاب باید مایه عزت و افتخار برای دولت باشد گفت: کابینه باید موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و در برنامه اصلی قرار گرفته و نظارت بیشتری بر زیرمجموعه خود داشته باشند.

وی با تأکید بر شایستگی‌های ملت ایران خاطرنشان کرد: ملتی مسؤولیت‌شناس، پردغدغه، عاطفی و احساسی، خردگرا و شایسته داریم که باید نسبت به خدمت به آنها حساس باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.