بهشهر- مدیر گنجینه ملی آب ایران از بازسازی و مرمت سد و مجموعه عباس آباد بهشهر خبر داد.

سد و مجموعه عباس آباد بهشهر مرمت می شود

به گزارش قدس آنلاین، راعی در بازدید از سد و مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر با اشاره به اینکه این مجموعه یک اثر منحصر به فرد است که بازسازی و مرمت آن در اولویت برنامه های گنجینه ملی آب قرار دارد، اظهار کرد: این مجموعه بزرگ یک میراث گرانبهای تاریخی است که باید برای حفظ و پایداری آن علاوه بر اجرای طرح فوری اضطراری برنامه میان مدت و بلند مدت داشته باشیم.

وی که از بخشهای مختلف این مجموعه از جمله سد، آبگیر، حمام، باغ، برج آبرسانی و دیگر تأسیسات جانبی این مجموعه بازدید کرد، سد قدیمی و مجموعه عباس آباد را یک شاهکار مهندسی در بخش آب یاد کرد و افزود: این سد علیرغم گذشت بیش از ۴۰۰ سال هنوز در دست بهره برداری است.

مدیر گنجینه ملی آب ایران خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی آن که شامل چشمه، حوضچه های تصفیه، خطوط انتقال، برج آبرسانی یا سیستم فشار شکنی و آب نما ها که امروز بخشی از آن شناسایی شده، نیازمند احیاء مجدد بوده که این مهم باید با کمک میراث فرهنگی و گردشگری انجام شود.

راعی با قدردانی از اقدامات خوب آب منطقه ای مازندران و میراث فرهنگی، امر مستندسازی در این پروژه را مهم برشمرد و گفت: باید همه کمک کنند تا این دانش مهم ثبت و به نسل حاضر و آیندگان منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.