کرج- استاندار البرز با بیان اینکه آحاد جامعه باید به این باور برسند که ورزش چه ارزش و جایگاهی در سلامت جسم، و روح و روان آنها دارد گفت: باید از ظرفیت ورزشکاران به نام البرز در توسعه ورزش بهره گرفت.

 ظرفیت ورزشکاران به نام البرز در توسعه ورزش به کار گرفته شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی عصر امروز شنبه در جلسه مشترک با شورای ورزش همگانی وبرخی از هیئت های ورزشی استان البرز با بیان اینکه فلسفه ورزش همگانی باید برای عموم جامعه جا بیفتد، گفت: عموم مسئولان باید با فرهنگسازی در این زمینه شرایط را فراهم کنند که آحاد جامعه به درک عمومی آثار ورزش بر سلامت روح و جسم برسند.

استاندار البرز همچنین بر ضرورت ایجاد امکانات مناسب ورزشی برای جانبازان و معلولان جامعه تأکید کرد و گفت: ورزش همگانی منجمله پیاده روی، از آن جمله ورزش هایی است که نیاز به تجهیزات لازم ندارد و می توان بیشتر در این زمینه کار کرد.

وی با تأکید بر اینکه پیش شرط ترویج فرهنگ پیاده روی هوای پاک است، ادامه داد: کرج روزی تفرجگاه زیست محیطی بود که همگان برای بهره بردن از مواهب طبیعی از این فرصت ها استفاده می کردند اما امروز کرج در آلودگی هوا نیز پیشی گرفته است و باید شرایطی را فراهم کرد که بتوان بیش از پیش امر ورزش در جامعه تسری پیدا کند.

نجفی نقش ورزش را نه تنها در سلامت جسمانی که از ابعاد اجتماعی نیز حائز اهمیت خواند و ادامه داد: کمک به ورزش موجب سالم سازی جامعه و حضور اجتماعی جوانان موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی خواهد شد.

استاندار البرز در ادامه بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه ها در توسعه ورزش تأکید کرد و گفت: باید رویکردها تغییر پیدا کند، کارهای موازی در این زمینه صورت نگیرد و میل به استفاده از امکانات ورزشی  به نحوی فراهم شود که  این درک متقابل ایجاد شود.

وی بر ضرورت علمی شدن ورزش اشاره کرد و گفت: بهره مندی از ظرفیت ورزشکاران به نام در توسعه ورزش، امری مهم تلقی می شود.

استاندار البرز  با اشاره به اینکه هیات های ورزشی پتانسیل ویژه ای در استان هستند، گفت: اقدامات لازم برای تخصیص اعتبارات تکمیل استادیوم انقلاب کرج فراهم شده است.

در این جلسه برخی از روسای هیات های ورزشی البرز به بیان دغدغه های خود با استاندار البرز پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.