قزوین- هنرمندان شهر قزوین در نامه سرگشاده به استاندار قزوین خواستار توجه به مشکلات فرهنگی و تامین مکانی مناسب برای گروههای هنری استان شدند.

هنرمندان قزوینی نامه ای سرگشوده به استاندار نوشتند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از انجمن هنرهای تجسمی استان قزوین، در نامه سرگشاده جمعی از هنرمندان شهر به استاندار قزوین با عنوان «اندیشه ای جانگز بر فرهنگ و هنر شهر و چند درخواست ناچیز آمده است:

تردیدی نیست که امروز این شهر به شدت نیازمند فضای های بهداشتی، درمانی، آموزشی و غیره است و باید همگان دست در دست هم برای برآورده کردن این نیازها به میدان بیاییم، ولی آیا در این همه های و هوی، کسی نباید که داد فرهنگ و هنر سر داده و بگوید که شهرها برای پیشرفت و توسعه، پیش و بیش از هر چیز نیازمند آرامشند!؟ نیازمند اینکه کسانی حال و روز شهر را به زبان هنر برایشان بازگو کرده و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را به یاد شهروندانش آورند!؟ مگر زبانی گویاتر و اثرگذارتر از هنر هم هست که آنچه می خواهیم را به کام مردم بنشاند!؟

 زیبایی از برجسته ترین صفات پروردگار یگانه است و هنر شایسته ترین بستر برای جلوه گری آن، ولی امروز در صورت و سیمای فرهنگ و هنر این شهر هر آنچه شما بخواهید هست جز زیبایی، سخن بسیار است و مجالی برای گفتن نیست.  

با اینهمه؛ اندیشه، نگرانی، دلبستگی و آرمانهای حضرتعالی که با پرچم فرهنگ پای در استان قزوین نهادید؛ سبب شد تا امروز این دلنوشته پیش رویتان نشسته واز شما درخواست شود تا یکبار برای همیشه اساسی ترین نیازهای هنرمندان شهر را شنیده و به سرانجام رسانید، خواسته هایی که ناچیزند و کوچک در برابر ظرفیتهای بسیاراین شهر و در پیشگاه بزرگان و اندیشمندان فرهنگ و هنرش که شاید بسیاری از آنها رفتند و نیازهایشان نیز با آنها خاموش شد.

این مطالبات که بی گمان با همتی اندک و نیم نگاهی مسئولانه به بار خواهند نشست عبارتند از:

۱- تکمیل ساختمان تئاتر شهر قزوین ظرف دو سال آینده و واگذاری آن به هنرمندان.
 
۲- واگذاری فضایی مناسب برای استقرار و راه اندازی خانه ی هنرمندان که در آن امکان اختصاص مکانهایی مجزا برای گفتگو، عرضه و طرح موضوعات پیرامون هنرهای گوناگون وجود داشته و جایی شود که هنرمندان برای کسب آرامش و فراهم آوردن بستر برای آفرینش اثر تازه راهی آنجا شوند.

۳- واگذاری سالن های آمفی تئاتر کتابخانه ی امام خمینی (ره) و علامه رفیعی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت اختصاص به هنرمندان تا زمان تکمیل و بهره برداری از پروژه تئاتر شهر قزوین.

۴-اختصاص فضاهایی در بافت های تاریخی شهر برای ارائه و نمایش هنرهای متناسب با بافت موجود که افزون بر رونق هنرهای بکار گرفته شده و ایجاد اشتغال، بستر بازآفرینی محلات تاریخی را فراهم آورده و در پی آن موجب رونق گردشگری و ایجاد ارزش افزوده در این محلات خواهد شد؛ بی گمان هنر تعزیه از مناسب ترین هنرها برای این هدف خواهد بود.

۵-حضور نمایندگانی از هنرهای گوناگون در جلسات و نشست های رسمی و دولتی که مقرر است طی آنها برنامه هایی برای فرهنگ و هنر استان تهیه شده و تصمیماتی در این خصوص اخذ شود.

استاندار گرامی، پیشینه فرهنگی و رویکرد نیک اندیش جنابعالی ما را بر آن داشت تا این اندیشه ها را بر زبان آورده و بخشی از درخواست هایمان را ارایه نماییم تا مگر روزنه ای برای فراهم آمدن ذره ای از آنچه گفته شد باز شده و راهکاری به سوی تحقق این خواسته ها به وجود آید؛ شاید این گام آغازین باشد برای حرکت در این راه سترگ و اشاره ای برای جنبیدن این تن های خسته و بی جانی که باید بسیار پیش تر از اینها به داد هنر و هنرمندان شهر می رسیدند.

بی گمان قزوین به جایگاهی که سزاوار آنست نخواهد رسید مگر از راه ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر و فراهم آوردن زیرساخت های آن که امید محقق شود.

جمعی از هنرمندان قزوین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.