کرج- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت : از آنجایی که مدیریت پسماند با چالش جدی مواجه است سیاست گذاری جدی برای مدیریت آن در البرز در اولویت قرار گرفته است.

مدیریت پسماند در البرز با چالش جدی روبرو است/ایجاد کمربند سبز در مرکز دفن زباله «حلقه دره»

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، خسرو ارتقائی پیش از ظهر امروز سه شنبه در سی و یکمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: جمع آوری و دفن بهداشتی زباله های شهری از مهمترین مسائل و مشکلات شهرها است که دولت نیز با اهتمام به این موضوع طرح ساماندهی و تجمیع سایت های زباله را در دستور کار مدیریت شهری قرار داده است.

وی افزود: دولت سیاست‌گذاری جدی را برای مدیریت پسماندها به عنوان یک اولویت در مدیریت‌شهری و مناطق روستایی در دستور کار قرار داده و برای این موضوع در استان البرز نیز مصوبات متعدد و تسهیلات و حمایت‌های مختلفی را از فعالیت‌های مرتبط با مدیریت پسماندها انجام شده اما در شرایط کنونی مطلوب نیست.

وی افزود: در این راستا باید اقدامات اساسی از طریق مطالعات راهبردی و انتخاب سرمایه گذار خصوصی در مدیریت پسماندها مورد توجه قرار گیرد.

ارتقائی افزود: در این نشست در خصوص سایت مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه در ۳۰ هکتاراراضی تصمیم گیری شد.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه زمانبندی انجام مطالعات راهبردی و انتخاب سرمایه گذار در مرکز دفن حلقه دره (برای حدود یکهزار تن در روز) ارائه شد و مقرر شد اقدامات معطل مانده سازمان پسماند در فرصت باقی مانده اقدام شود.

معاون استاندار افزود: مشاور ذیصلاح جهت انجام مطالعات طرح جامع و عملیاتی سایر شهرهای استان توسط سازمان همیاری های استان انتخاب شود.

وی افزود: در این نشست در خصوص اجرای پروژه استحصال گاز و بازچرخانی شیرابه، ایجاد کمربند فضای سبز و جنگلکاری در مرکز دفن حلقه دره تصمیم گیری های لازم اتخاذ شد

ارتقائی گفت: تصمیم جهت جانمایی تاسیسات مورد نیاز طرح ساماندهی مرکز دفن حلقه دره در ۲۰ هکتار اراضی مربوطه در قالب طرح توسعه اتخاذ شد.

معاون استاندار گفت: در خصوص پسماندهای الکترونیکی و پزشکی استان تصمیم گیری شد و مقرر شد طی مکاتبه ای با شرکت شهرک های صنعتی جهت پیگیری بازیافت صنایع اقدامات لازم انجام شود.

وی به موضوع مدیریت پسماندهای‌صنعتی اشاره کرد و گفت: مدیریت این‌گونه پسماندها نیز از موضوعات مهم و اساسی است و اداره کل محیط زیست استان برنامه‌ها و اقداماتی را در این‌باره داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.