البرز- مجید مجیدزاده با بیان اینکه دوچرخه سواری ایران روزهای خوبی را سپری نمی کند گفت: ناکامی در بازی های آسیایی جاکارتا زنگ خطرها را برای این ورزش به صدا درآورد.

زنگ خطر برای دوچرخه‌سواری ایران به صدا درآمده است/قهرمانی آسیا به آرزو تبدیل می‌شود

مجید مجیدزاده نایب رییس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری در ارتباط با شرایط فعلی دوچرخه سواری ایران و نتایج حاصله در رویدادهای مختلف در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: با بررسی و تحلیل اردوهای برگزار شده پیش از برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا به این نتیجه می رسیم که این برنامه ها کمترین اثربخشی را داشته اند.

وی افزود: فدراسیون اردوهای مختلفی را برای آماده سازی تیم کوهستان در کشورهای مختلف برگزار کرد و از مربی خارجی نیز برای تیم بهره برد اما نتیجه ای حاصل نشد.

مجید زاده ادامه داد: در بخش سرعت نیز متاسفانه شرایط به همین شکل بود و ما از کسب حتی یک مدال بازماندیم و این درحالی بود که در دوره گذشته موفق به کسب ۳مدال طلا، نقره وبرنز شده بودیم.

پیشکسوت البرزی دوچرخه سواری ایران با تاکید براینکه به واسطه عملکرد ضعیف رقم خورده در مسابقات مختلف چند پله در رده بندی فدراسیون جهانی تنزل داشته ایم گفت: پیش از بازی های آسیایی جاکارتا در رده ۳۸ جهان بودیم و با عنایت به ناکامی تیم در این مسابقات این احتمال وجود دارد رتبه ما به پایین تر هم تنزل کند واین اتفاق یعنی خطر از دست رفتن سهمیه المپیک.

نایب رییس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری با تاکید بر اینکه رییس فدراسیون خود مسئول کمیته جاده آسیا است اما در این بخش نیز دچار مشکل هستیم گفت: در بازی های آسیایی کمترین نقش را در طراحی مسیر مسابقات داشتیم وهمین مساله سبب شد لطمه بخوریم و یک مدال هم کسب نکنیم  تا کشورهایی چون هند و مالزی ازما پیشی بگیرند.

نماینده دوچرخه سواری ایران در مسابقات جهانی پیشکسوتان در سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ عدم توجه به پشتوانه سازی را یکی دیگر از مشکلات دوچرخه سواری ایران برشمرد و گفت: دوچرخه سواران زیر ۲۳ سال کشورمان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی شود و در رده جوانان نیز شرایط از این هم نامناسب تراست و در نهایت ذخیره ورزشکاران فدراسیون به نزدیک صفر رسیده است.

وی موضوع دوپینگ را دیگر چالش این روزهای دوچرخه سواری ایران دانست و گفت: عدم تسلط براین موضوع  موجب خدشه دار شدن وجهه دوچرخه سواری ایران وتیم های باشگاهی ما در نزد اتحادیه جهانی دوچرخه سواری شده به نحوی که شاهد هستیم کشورهای مختلف از دعوت تیم های ما به تورهای دوچرخه سواری خود امتناع می کنند.

مجید زاده ادامه این روند را برای دوچرخه سواری کشورمان خطرآفرین دانست و گفت: با این رویه خطر از دست رفتن سهمیه المپیک ما را تهدید می کند ضمن آنکه ادامه شرایط فعلی سبب خواهد شد کسب قهرمانی در آسیا به یک آرزو تبدیل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.