ستاره ایرانی باز هم به مهره کلیدی آمیان تبدیل شد تا بردی شیرین و حساس مقابل تولوز در بازی خارج از خانه شب گذشته رقم بخورد.

قدوس: اولین نفر سر تمرین حاضر می‌شوم و آخرین نفر هم کمپ را ترک می‌کنم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در آغاز رقابت های هفته سیزدهم لاشامپیونه آمیان در خانه تولوز به میدان رفت و با تک گل نیمه اول که روی پاس سامان قدوس به دست آمد به بردی شیرین رسید تا روند ناکامی های اخیر را پاره کند. درخشش سامان در شرایطی رقم خورد که این بازیکن به تازگی برای دومین ماه متوالی عنوان بازیکن ماه آمیان را به خود اختصاص داده است.


ستاره دو ملیتی فوتبال ایران در نظرسنجی Courrier Picard و France ۳ Picardie بالاتر از سایر هم تیمی های خود برای دومین ماه متوالی عنوان بازیکن برتر آمیان را به خود اختصاص داد در اولین بازی بعد از کسب این عنوان باز هم درخشید تا بر میزان محبوبیتش افزوده شود. سایت  Courrier Picard گفتگویی با سامان انجام داد و مدعی شد قدوس با سه گل و سه پاس گل در حال حاضر ارزشمندترین بازیکن تیمش است.


*سامان چه بر سر آمیان در این هفته ها آمده است؟


به نظر من تیم ما خوب بازی می کند اما به اندازه ای که باید خوب باشیم، نیستیم پس نتایج هم خوب پیش نمی رود. قبلا ما بازی خوبی به نمایش نمی گذاشتیم اما برنده می شدیم ولی الان که بهتر و روان تر بازی می کنیم امتیازات را از دست می دهیم. به هر حال این یک نکته منفی در کارنامه تیم است که باید درست شود گرچه مهم ترین چیز برای ما این است هم بستگی و اتحاد تیمی مان را حفظ کنیم.همه تیم باید تلاش شان را بیشتر می کردند که خوشحالم این اتفاق در بازی با تولوز رخ داد.


*مشکلات از خط دفاع بود یا خط حمله؟


نمی توانیم به صورت واضح مشخص کنیم. این به کل تیم مربوط می شود چون ممکن است در یک بازی خوب گل بزنی اما نتوانی از آن دفاع کنی یا برعکس یک بازی خوب دفاع می کنی اما نمی توانی گل بزنی.


*با این سبک از فوتبال که دفاع کنی بعد ضدحمله بزنی، راضی هستی؟


شرایط کمی دشوار است چون من باید در بسیاری از دقایق بازی دفاع کنم . اصلا این شرایط را دوست ندارم. رویایم این است تیمی داشته باشیم تهاجمی و ویرانگر در حمله و گلزنی اما واقعیت این است که باید دفاع کنیم. این واقعیت را پذیرفتم و آن را انجام می دهم. خوشحالم که در هر بازی فیکس به میدان می روم چون به من اجازه می دهد تجربه کسب کنم و پیشرفت بیشتری در فوتبالم داشته باشم.


*وفق با این شرایط نباید چندان آسان باشد؟


اصلا آسان نیست چون باید با خیلی از شرایط غریبه مبارزه کنی. کشور جدید، تیم جدید، زبان جدید و ... البته الان بهترین خبر برای من این است که هتل را ترک و به یک آپارتمان منتقل شدم. می توانم وعده های غذایی خودم را آماده کنم و در رختخواب خودم بخوابم. شک ندارم در فوتبال فرانسه پیشرفت می کنم و به همه چیز مثبت نگاه می کنم چون شرایط هر روز بهتر می شود.


*امکان این هست که بتوانی در پست مورد علاقه ات بازی کنی؟


بله، با مربی صحبت کردم و او می داند که رویای من چیست. اما گاهی اوقات پیش می آید که باید در پست های دیگر هم بازی کنی. این بسته به نقاط قوت و ضعف تیم در بازی با رقیبان است. گاهی اوقات پیش می آید که باید جابه جایی هایی داشته باشیم اما اعتراف می کنم همواره دوست دارم در پستی تهاجمی و رو به محوطه جریمه حریفان بازی کنم چون واقعا برایم خوشحال کننده است.


*در چه سیستم راحت تر بازی می کنی؟


این بستگی به استراتژی تیمی دارد. در ۳-۳-۴ من ترجیحم این است که به عنوان بازیکن آزاد پشت مهاجمان بازی کنم اما در ۱-۳-۲-۴ دوست دارم نقش وینگر داشته باشم چون توانایی اجرای برنامه های تاکتیکی را دارم.


*این روزها تحت هر شرایطی بالاترین نمره به تو داده می شود، تا جایی که برای دومین بار بازیکن ماه آمیان شدی؟


من در دوران فوتبالم بالا و پایین های زیادی داشتم . گاهی اوقات خوب بازی کردم اما نمره چندان خوبی نگرفتم و برعکس.اما هدفم تحت هر شرایطی کمک کردن به تیم و هم تیمی های خودم است. برخی روزها بوده با وجود گلزنی بدترین نمره را گرفتم اما در مجموع این نکات زیاد برایم اهمیتی ندارد چون دنبال این هستم هر بازی قوی تر و بهتر باشم. باید خیلی چیزها یاد بگیرم و سریع تر از آن چه پیش بینی می شود آن را اجرا کنم. نگران نیستم چون هنوز زمان زیادی دارم و گذر این زمان همه چیز را برای من راحت تر می کند.


*از جایگاهی که این روزها آمیان در جدول دارد، رضایت داری؟


نه اصلا خوب نیست. ما هر روز به سختی تمرین می کنیم و می دانیم توانایی های زیادی داریم هم خودم هم سایر بازیکنان تیم. اعتقاد دارم آمیان از خیلی تیم های حاضر در لاشامپیونه بهتر و قوی تر است اما چون در بازی هایی که باید برنده می شد، امتیاز از دست داد حالا در انتهای جدول قرار دارد.


*پست اصلی تو کجاست؟


در هر پستی که بتوانم بازی می کنم. تلاشم این است برای هر پستی که مربی می خواهد، خیلی خوب کار کنم. من فوق ستاره یا یک گلزن قهار نیستم اما یک گلزن و بازیساز خوب هستم. تا اینجای کار خیلی تلاش کردم و در اندازه خودم خوب کار کردم اما واقعا دنبال پیشرفتی بیشتر از الان هستم. دوست دارم سختی بکشم تا پیشرفت کنم. همین الان اولین نفر سر تمرین حاضر می شوم و آخرین نفر هم کمپ را ترک می کنم . فوتبال، کارهای تاکتیکی و تکنیکی ، بدنسازی، تمرینات هوازی و ... همیشه سعی کردم که خودم را بهبود ببخشم.


*نظرت راجع به لیگ ۱ لاشامپیونه چیست؟


لیگی در سطح فوق العاده بالا؛ بسیار تهاجمی، فیزیکی و تکنیکی. ریتمی فوق العاده هیجان انگیز دارد که طرفداران را جذب خود می کند.


*برای زندگی در شهر آمیان مشکلی نداری؟


آمیان شهری زیبا، آرام از همه مهم تر نزدیک به پاریس است. غذاهای خوبی دارد و مردمانش مهربان و خوب هستند اما متاسفانه انگلیسی صحبت نمی کنند(باخنده)


*به عنوان سئوال پایانی چه سبک بازیکنانی را دوست داری؟


بازیکنن فانتزی را خیلی دوست دارم بازیکنانی مثل ادن هازارد، لوکا مودریچ، ایسکو، آسینسیو و ... این نوع بازیکنان محبوب من هستند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.