رئیس سوئیسی فیفا اعلام کرد پیش‌بینی تیم قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ سخت است.

اینفانتینو: پیش‌بینی قهرمان جام ملت‌ها سخت است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، جانی اینفانتینو گفت: رقابت‌ها در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بسیار قدرتمندانه خواهد بود و سخت است بگوییم چه تیمی به قهرمانی می‌رسد. تیم‌های ملی ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان، استرالیا و ایران  در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با قدرت ظاهر شدند و به این جمع باید تیم‌هایی را اضافه کنید که از نظر فنی تکامل یافتند و دارای توانمندی‌های زیادی هستند. تیمی همانند امارات است که میزبانی جام ملت‌ها را بر عهده دارد و نزد هوادارانش بازی خواهد کرد.

رئیس فیفا افزود: چین، قطر و دیگر تیم‌ها را نیز نمی‌توانیم نادیده بگیریم و انتظار می‌رود در جام ملت‌های آسیا شاهد قدرت فنی، سازماندهی و حضور پرشور هواداران فوتبال باشیم. این یک رویداد عالی با شرکت ۲۴ تیم و فرصت خوبی برای توسعه فوتبال آسیا است.

اینفانتینو درباره جام جهانی ۲۰۲۲ و احتمال افزایش تعداد تیم‌ها به ۴۸ تیم خاطرنشان کرد: برای جام جهانی ۲۰۲۶ میلادی تصمیم گرفتیم تا ۴۸ تیم حضور یابند اما الان هم معتقدیم تصمیم شیرین برای جام جهانی ۲۰۲۲ نیز برگزاری رقابت‌ها با ۴۸ تیم است. تمام جهان از این موضوع حمایت می‌کنند زیرا باعث توسعه فوتبال در کشورهایی می‌شود که تاکنون فرصت حضور در جام جهانی را نداشتند. ما با قطر در این رابطه صحبت کردیم. هر چند آنها مهیای میزبانی با حضور ۳۲ تیم شده‌اند و این اشکالی ندارد. به نظرم چرا نباید برخی از دیدارهای جام جهانی ۲۰۲۲ در امارات یا دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس برگزار شوند. این آرزوی من و اتفاقی عالی خواهد بود. می‌تواند سازماندهی مشترکی توسط کشورهای این منطقه صورت پذیرد که برای جهان اهمیت خواهد داشت.

وی در خاتمه گفت: من با شرایط سیاسی کنونی حاکم بر منطقه آشنا هستم و می‌دانم کار آسانی نیست. به عنوان رئیس فیفا این خوش‌شانسی را دارم که با بسیاری از رهبران سیاسی جهان در ارتباط باشم. این بدان معناست که باید با رهبران سیاسی درباره فوتبال صحبت کرد و معتقدم این ورزش می‌تواند فرصت اتحاد میان آنها را ایجاد کند . سپس در گام بعدی همه از توسعه فوتبال منطقه خوشحال خواهیم بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.