بعد از گذشت پنج ماه از انتصاب آقازاده سیاسی در کمیته ملی المپیک، کمیسیون تحت مدیریت وی از روز سه‌شنبه به صورت رسمی و با حضور چهره‌های سیاسی آغاز به کار می‌کند.

حضور چهره‌های سیاسی در کمیسیونِ پُرسروصدای کمیته ملی المپیک

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، از مجموع کمیسیون های ۱۸ گانه کمیته ملی المپیک همه کمیسیون ها در دوره مدیریت سیدرضا صالحی امیری که یک سال از آن می گذرد، به صورت رسمی شکل گرفته و با برگزاری حداقل یکی دو جلسه آغاز به کار کرده اند به جز «کمیسیون صلح و ورزش» که به واسطه انتصاب صورت گرفته برای مسئولیت آن، با سر و صدای زیاد تشکیل شد. 

حکمِ رئیس کمیته ملی المپیک برای مدیریتِ کمیسیون نوپا و تازه شکل گرفته این کمیته به حمیدرضا عارف داده شد؛ پسرِ محمدرضا عارف معاون اول سیدمحمد خاتمی در دوره دوم ریاست جمهوری وی و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری. 

بیش از چهار ماه از انتصاب صورت گرفته برای خالقِ ژن خوب در کمیته ملی المپیک و ورود وی به مدیریت در ورزش می گذرد با این حال کمیسیونِ تحت مدیریت وی هنوز به صورت رسمی آغاز به کار نکرده است. البته طی این مدت حمیدرضا عارف در نشست های مربوط به کمیسیون های کمیته ملی المپیک شرکت داشت و پیش جلساتی هم برای کمیسیون خود داشته است اما فعالیت رسمی وی و کمیسیون مربوط به او از روز سه شنبه آغاز خواهد شد. 

اولین نشست کمیسیون صلح و ورزش ساعت ۱۵ تا ۱۷ سه شنبه در محل کمیته ملی المپیک برگزار می شود این در حالی است که هنوز اعضای این کمیسیون به صورت رسمی معرفی نشده اند. پیش از این عنوان شده بود که چهره های ورزشی و هنری و به نوعی قهرمانان و سلبریتی ها ترکیب کمیسیون صلح و ورزش را تشکیل خواهند داد اما مشخص نیست که نتیجه رایزنی های سیاسی - ورزشی انجام شده در این زمینه به توافق قطعی با چه افرادی منجر  شده است. 

خبرنگار کسب اطلاع کرده که برای عضویت در کمیسیون صلح و ورزش با گزینه ای همچون مهتاب کرامتی مذاکره شده اما پاسخ وی به خاطر فعالیت همزمان در یونیسف به عنوان سفیر حسن نیت، منفی بوده است بر خلاف علی دایی که از پیشنهاد مطرح شده برای عضویت در این کمیسیون به صورت شفاهی استقبال کرده اما بازهم مشخص نیست که ابلاغی برای وی صادر شده است یا نه. 

در هر صورت اینکه اعضای کمیسیون پُر سروصدای صلح و ورزش و گزینه های منتخب آقازاده سیاسی در این کمیسیون چه کسانی هستند پس از ابلاغ رسمیِ آنها مشخص می شود که ظاهرا در اولین نشست انجام می شود اما در هر صورت این کمیسیون امروز  با حضور چهره های سیاسی به صورت رسمی آغاز به کار می کند.  

«علی اکبر صالحی» معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «مریم ایمانیه» همسر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از جمله افرادی هستند که در اولین نشست کمیسیون صلح و ورزش حضور خواهند داشت. این افراد به واسطه حوزه فعالیت هایش و مرتبط بودن آنها با برنامه های محوری کمیسیون صلح و ورزش به حضور در نشست آن دعوت شده اند تا به   عنوان عضو افتخاری در کنار این کمیسیون باشند. 

سید مصطفی محقق داماد مجتهد و استاد حوزه و دانشگاه که ریاست سازمان بازرسی کل کشور را هم در کارنامه دارد از دیگر افراد دعوت شده به این نشست است. 

فعالیت در  زمینه همایش های ملی و بین المللی صلح و ورزش و همچنین فعالیت و رایزنی برای معرفی سفیران صلحِ ایرانی از جمله اهدافِ موردنظر برای تاسیس کمیسیون صلح و ورزش بود. باید دید این کمیسیون به واسطه حضور چهره های سیاسی و آقازاده چه نتایجی برای کمیته ملی المپیک و ورزش خواهد داشت. 

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.