خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد بیش از هزاران شغل، دفاتر گمرکی و رونق اقتصادی و گردشگری از بدیهی ترین ویژگی های ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان خواهد بود.

تحول و رونق اقتصادی با ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی از ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی در دیدار با مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور دفاع کرد.

وی در این نشست که نمایندگان استان در مجلس نیز حضور داشتند، اظهار داشت: با توجه به نبود مشکلاتی مانند تامین آب، برق و دیگر انرژی های اولیه و وجود امنیت مناسب منطقه در خراسان شمالی این تقاضای از سوی استان مطرح شد و در کمیسیون های تخصصی دولت و مجلس بررسی می شود.

شجاعی مطرح کرد: ایجاد بیش از هزاران شغل، دفاتر گمرکی و رونق اقتصادی و گردشگری از بدیهی ترین ویژگی های ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان خواهد بود.

وی افزود: با عنایت به مطالبات مردم استان در جهت توسعه همه جانبه و با توجه به محرومیتهای موجود و موقعیت خاص استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور و ضرورت بسط تجارت در استانی که اقتصاد غالب آن کشاورزی بوده و از طرفی داشتن ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک و دسترسی به کشورهای آسیای میانه و نبود منطقه آزاد تجاری در استانهای هم جوار شامل خراسان رضوی ، گلستان و سمنان با جمعیتی بیش از ۷ میلیون نفر، ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان خراسان شمالی مورد تقاضا می باشد.

وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی می تواند مانند مناطق آزاد کیش و قشم ایجاد شده و موجب رونق اقتصادی و گردشگری شود.

شجاعی تصریح کرد: در این مناطق آزاد که فقط در مناطق مرزی می تواند شکل بگیرد حداقل بیش از ۱۵۰ دفتر گمرکی حضور پیدا خواهد کرد و با افزایش صادرات حتی مشاغل کوچک وخانگی و صنایع دستی رونق می یابد.

شجاعی افزود: با اعلام موافقت شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مبنی بر ایجاد منطقه آزاد تجاری در خراسان شمالی به زودی مطالعات مکان یابی و زیست محیطی و سایر اقدامات لازم توسط استان آغاز و توسط ناظران سازمان مناطق آزاد کشور بررسی خواهد شد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.