همدان-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از اهدای اعضای چهار بیمار مرگ مغزی طی امسال در همدان خبر داد.

اهدای اعضای ۴ بیمار مرگ مغزی در همدان
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ، دکترابراهیم جلیلی‌ ازاهدای اعضای چهار بیمار مرگ مغزی خبرداد واظهار کرد: امسال اعضای چهار نفرازافرادمبتلا به ضایعه مرگ مغزی با رضایت خانواده اهدا شده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه هفته گذشته دو خانم ۴۶ و ۴۷ ساله دچار مرگ مغزی شدند و اعضای آنها به بیماران اهدا شد گفت: یکی از آنها ساکن شهر همدان و دیگری شهرستان نهاوند بودند که اعضای آنها به ۶ بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: مرحومه مریم مرادی ۴۶ ساله ساکن همدان و مرحومه فاطمه ظفری ۴۷ ساله ساکن نهاوند به علت خونریزی مغزی دچار ضایعه مرگ مغزی شدند.
وی خاطرنشان کرد: دو کلیه و یک کبد هر دو نفر از متوفیان و نسوج بدن، قرنیه چشم، مغز استخوان، دریچه‌های قلبی، تاندون، پوست و… یکی از متوفیان برای استفاده بیماران نیازمند اهدا شد. 
دکتر جلیلی با بیان اینکه  اردیبهشت‌ماه امسال اعضای بدن مرحوم سیدمحسن حسینی به بیماران نیازمند اهدا شد افزود: اهداکننده بعدی آقای مولایی بود که متاسفانه در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد.
وی با اشاره به اینکه این مرحوم کارت اهدای عضو داشت و آقای حسینی نیز به همسرش اطلاع داده بود که اگر دچار مرگ مغزی شد، اعضایش را اهدا کنند افزود: سه عضو حیاتی و نسوج هر کدام از آنها به بیماران اهدا شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اهمیت به فرهنگسازی در راستای رضایت به اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی بیان کرد: تلاش ما این است اگر فردی دچار مرگ مغزی شد اعضایش به بیماران نیازمند اهدا شود و امیدوارم به این موضوع توجه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.