البرز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: فرهنگ سازی وبالا بردن سطح آگاهی مردم راه حل اصلی کاهش آمار افراد غرق شدگان در رودخانه کرج است.

فرهنگ‌سازی راه‌حل اصلی کاهش تلفات رودخانه کرج

دکتر ناصر چرخساز در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: متاسفانه به تناوب شاهد غرق شدن افراد مختلف در طول مسیر رودخانه کرج هستیم که دلیل عمده آن ناآگاهی مردم از خطرات آب های خروشان است.

وی با بیان اینکه علائم هشدار دهنده در طول مسیر به میزان کافی وجود دارد گفت: سرعت و دبی ورودی آب به رودخانه کرج بالا است و هر گونه بی احتیاطی و ورود به آب رودخانه می تواند تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

چرخساز با بیان اینکه ساکنان محلی با مخاطرات رودخانه به خوبی آشنا هستند گفت: عمده مشکل اصلی در خصوص تلفات ناشی از غرق شدگی به مسافران عبوری برمی گردد که بدون اطلاع کافی وارد رودخانه می شوند و بعضا حوادث تلخی را رقم می زنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز ساخت و سازهای غیر مجاز و تجاوز به حریم رودخانه را عامل دیگری در افزایش تلفات رودخانه کرج عنوان کردو گفت: این موضوع سبب شده مردم به جریان آب رودخانه بیشتر نزدیک شوند و شاهد برخی حوادث تلخ باشیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در ابعاد مختلف برای کاهش حوادث نیازمند فرهنگ سازی وآموزش های لازم هستیم گفت: با توجه به کارکرد ملی جاده چالوس نیاز است تا رسانه های مختلف ملی در کنار رسانه های محلی به این موضوع وارد شوند و با ارائه هشدارهای لازم مردم را از مخاطرات ناشی از رودخانه ها و جریان آب به خصوص جاده چالوس آگاه کنند.

چرخساز در پایان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲ نفر در رودخانه کرج غرق شده اند گفت:مردم بپذیرند که شرایط رودخانه کرج به گونه ای است که ورود به آن با هر سطح مهارت وتوانایی با خطر بالا روبرو است و می تواند حوادث تلخی را رقم بزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.