البرز- شهردار کرج از احداث کتابخانه مرکزی این کلانشهر در وسعت ۱۰ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان طی ۲۴ ماه خبرداد.

احداث کتابخانه مرکزی کرج با اعتبار ۵۲ میلیارد تومانی

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر کمالی زاده صبح امروز سه شنبه در آیین کلنگ زنی این فضای فرهنگی اظهار کرد: فرهنگ پایه و زیربنای توسعه کلانشهرهای امروزی است به همین دلیل مدیریت شهری کرج ارتقای زیرساخت ها و فضاهای فرهنگی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

علی اصغر کمالی زاده با اشاره به تغییر رویکرد مدیریت شهری در اجرای پروژه های فرهنگی افزود: پیش از این اجرای پروژه های فرهنگی منوط به پروژه های عمرانی بود ولی طی سال های اخیر این رویکرد تغییر کرده و پروژه های فرهنگی پیوست عمرانی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جای خالی کتابخانه مرکزی در کرج احساس می شد؛ گفت: بعد از چند سال کلنگ کتابخانه مرکزی البرز به زمین زده شد و این امر نقطه عطفی برای افزایش سرانه مطالعه در استان خواهد بود.

کمالی زاده ابراز کرد: برای جانمایی کتابخانه مرکزی دو نکته مورد توجه بود اول اینکه این کتابخانه در یکی از مناطق کم برخوردار کرج ساخته شود و دیگری آنکه شرایط دسترسی شهروندان مناطق مختلف به این مجموعه به راحتی امکان پذیر باشد.

وی توضیح داد: در نهایت پس از بررسی های مختلف مقرر شد این کتابخانه در زمین مجاور پارک ابن سینا ساخته شود.

شهردار کرج تصریح کرد: هزینه ساخت کتابخانه مرکزی البرز از محل اعتبارات شهرداری تامین خواهد شد وپس از تکمیل با منابع مطالعه به روز در سه شیفت به علاقه مندان خدمات رسانی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.