خراسان جنوبی _امام جمعه بشرویه گفت: یکی از مشکلات اصلی شهر بشرویه محرومیت شدید در برخی نقاط شهری است.

محرومیت، در برخی نقاط شهری بشرویه مشکلات اجتماعی را رقم زده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ,حجت الاسلام  سید محمد معلمی در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور نمازگزاران مومن و ولایی و در محل مصلی نماز ؛مسجد جامع میدان برگزار شد؛با اشاره به مصادیق تقواگفت : یکی از راههای تقویت ایمان و رسیدن به درجه تقوا و رضایتمندی خداوند پرهیز از محرمات است و باید سعی کنیم با تقویت روحیه ایمانگرایی و اخلاص تقوای الهی را پیشه کنیم.

وی با تسلیت شهادت پنجمین خورشید آسمان امامت و ولایت هم گفت : هفتم ذی الحجه سالروز شهادت غم انگیز آقا امام محمد باقر است ،که در کتاب تورات و در بیش از ۲۰۰۰ سال پیش لقب آن بزرگوار یعنی باقر در آن ذکر شده و علمای دین یهود را به آمدن این امام عظیم الشان بشارت داده است.

امام جمعه بشرویه گفت :نقش آقا امام باقر ( ع) در ترویج و گسترش جبهه حق بسیار تاثیر گزار است و به همین جهت به آن امام عزیز لقب باقر العلوم یعنی شکافنده و مفسر اصلی تمام علوم اسلامی و توحیدی نسبت داده اند.

حجه الاسلام‌معلمی گفت ،:یکی از مسائلی که درباره آقا باقر العلوم عنوان شده این است که رسول خدا به جناب جابر که از صحابی خاص آن حضرت بود بشارت می دهد که تو امام پنجم را درک خواهی کرد و سلام مرا به او برسان و دیگر اینکه چرا از بین ائمه (ع) آمدن آن حضرت به علمای یهود بشارت داده شده است ؛ چون از زمان‌حضرت موسی(ع) به بعد علمای یهود دائم در دین اختلاف ایجاد کردند و جبه حق را وارونه جلوه داده و باطل را بیشتر تبلیغ کردند.

وی گفت : آقا امام‌باقر (ع) به لحاظ دانش و شناخت مسائل دینی کسی بود که به فرموده خودشان حق را آشکار کرد در حالیکه باطل آن را در شکم خود احاطه کرده بود ، و من پهلوی باطل را شکافتم و حق را نمایان و آشکار ساختم .

خطیب جمعه این هفته در خطبه دوم نماز فرارسیدن عید قربان را هم به تمام مسلمین جهان تبریک گفت و روز عید قربان را بهترین فرصت ارزشمند برای بهره گیری معنوی از برکات این روز دانست

وی ضمن توصیه به مومنان برای حضور در نماز و حدت آفرین عید قربان گفت : عید قربان بهترین عید مسلمانان جهان است و باید سعی کنیم ضمن حضور گسترده خود در نماز عید که درهمین محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار می شود به فقرا و نیازمندان هم کمک کنیم .

امام‌جمعه بشرویه گفت :لازم است مومنینی که قصد قربانی کردن را دارند ابتدا به تذکرات بهداشتی مامورین و کارشناسان بهداشتی و دامپزشکی هم به لحاظ خرید دام سالم و هم به لحاظ ذبح در مراکز بهداشتی توجه کنند تا خدای نکرده مشکلی برای سلامت بهداشتی خود و شهروندان پیش نیاید.

حجه الاسلام ‌معلمی ضمن قدردانی از درخشش جوانان عزیز در کسب رتبه های برتر دانشگاهی و فرهنگی گفت : یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در شهرستان افتاد برگزاری کنکور دانشگاهها بود که بدنبال آن جوانان عزیز شهرستان در این آزمونها خوب درخشیده اند و رتبه های بالایی آورده اند که باید به وجود این عزیزان جوان افتخار کرد.

وی ضمن‌توصیه به جوانان گفت : شما عزیزان باید بدانید که این نظام اسلامی برای درخشش و جوشش شما هزینه های زیادی کرده ؛بنا براین باید با حفظ روحیه انقلابی در راه پیشرفت و آبادانی کشور و شهر خود هر چه میتوانید تلاش کنید.

امام جمعه بشرویه گفت : تلاس،پشتکار و جدیت در تحصیل علم و دفاع از ارزش های اسلامی و ایستادگی در مقابل سختی ها و مشکلات رمز پیروزی و موفقیت است؛و باید از جوانان انقلابی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس که در مقابل دنیای استکبار استقامت کردند الگو بگیریم .

حجه الاسلام‌معلمی با تبریک انتصاب بجا و شایسته مهندس شفیعی  به عنوان فرماندار بشرویه  وی را فردی با ایمان و با برنامه ومدیری جهادی دانست و گفت : انتظار داریم این برادر جهادی در سنگر خدمت رسانی به مردم در زمینه احقاق حق و مطالبات بحق منطقه بدور از وابستگی به جریانها و گروههای سیاسی و با همفکری و همدلی تمام مسئولین و مردم روحیه خدمت رسانی را در این شهرستان توسعه دهند.

امام جمعه بشرویه به برخی مشکلات شهرستان هم اشاره کرد و گفت :یکی از مشکلات اصلی شهرستان که مشکلات اجتماعی را هم بدنبال دارد وجود محرومیت های شدید در برخی نقاط شهری است که لازم است مدیران‌محترم با کار کارشناسی و شناخت نقاط آسیب پذیر در توزیع امکانات و زیر ساخت ها عدالت وخدمات رسانی به محرومین را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی به برخی آسیب های اجتماعی هم اشاره ای داست و گفت :متاسفانه افزایش طلاق و اعتیاد در جامعه اسلامی چهره این نظام را خدشه دار کرده و در شهرستان بشرویه هم ولو با آمار کم زیبندهواین شهر نیست که آمار اعتیاد و طلاق بالا برود و باید با برنامه ریزی های اصولی همه دست به دست هم دهیم و برای ریشه کنی آسیب های اجتماعی قدم های محکم و موثر برداریم.

یاد آوری می شود در پایان مراسم نماز عبادی _سیاسی جمعه این هفته از ۴۰ نفر برگزیدگان مسابقه تفسیر سوره جمعه که به مناسبت چهلمین سالگرد اولین اقامه نماز جمعه در کشور و از سوی ستاد نماز جمعه برگزار شد و همچنین سه نفر از خبرنگاران این شهرستان با اهداء هدایایی به رسم یاد بود تقدیر شد.

/انتهای پیام .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.