وزیر راه و شهرسازی گفت: چنانچه همکاری لازم به عمل آید و طبق مقررات ستاد اربعین، مردم از مرزهای مشخصی که به عنوان سهم هر استان اعلام شده، تردد کنند، مشکلی برای جابجایی زمینی زائران پیش نخواهد آمد.

مردم در اربعین از مرزهای مشخصی که به عنوان سهم هر استان اعلام شده تردد کنند

قدس آنلاین: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت جابجایی زائران اربعین ۹۸ گفت: پیش‌بینی‌های لازم در قالب ناوگان حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای برای زائران به عمل آمده است. براساس برنامه‌ریزی در بخش جاده‌ای هشت هزار دستگاه اتوبوس برابر با مصوبه ستاد اربعین برای جابجایی زمینی زوار در نظر گرفته شده است

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:چنانچه همکاری لازم به عمل آید و طبق مقررات ستاد اربعین، مردم از مرزهای مشخصی که به عنوان سهم هر استان اعلام شده، تردد کنند، مشکلی برای جابجایی زمینی زائران پیش نخواهد آمد.قطارهای فوق‌العاده از مبدا تهران به شهرهای کرمانشاه و خرمشهر و همچنین یک دستگاه ریل باس دائمی از خرمشهر به شلمچه  ۲۴ ساعته و رایگان مردم را جابجا می‌کنند.

اسلامی افزود: پارسال ۵۷۸ پرواز مجوز جابجایی زائران اربعین را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده بودند، اما امسال تاکنون برای ۶۲۶ پرواز مجوز پرواز به شهرهای عراق صادر شده است.

وی تاکید کرد: چنانچه شرکت‌های هواپیمایی بیشتری حسب تقاضای مردم درخواست برقراری پرواز به مقاصد شهرهای نجف و بغداد را داشته باشند، تعداد مجوزها افزوده خواهد شد و علاوه بر این به شکل فوق‌العاده پروازهایی از ایلام و کرمانشاه در روز چهار نوبت زائران را به شهر نجف در عراق منتقل می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.