معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ما در حوزه روابط خارجی اقدامات بسیار خوبی را به خصوص با کشورهایی که با ما کار می‌کنند، شروع کردیم، ۱۳ کشور و حدود ۲۱ ولایت با ما کار می‌کنند که با محوریت خراسان بوده و در حال تقویت آن‌ها هستیم.

‌تقویت همکاری‌های اقتصادی خراسان رضوی با ۱۳ کشور

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در خصوص طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، اظهار کرد: هر کاری که انجام دهیم قطعا در آن ایراداتی وجود دارد اما این مهم است که بتوانیم این ایرادات را به نوعی مرتفع کنیم. مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی تاکنون دو اثر مثبت جدی داشته که یک اثر تعامل و همکاری ایجاد شده بین ارکان حاکمیت است.

وی با اشاره به اینکه گسستگی بین ارکان حاکمیت مهم‌ترین مشکل استان است، بیان کرد: در استان خراسان رضوی در قالب این طرح ارکان را به یکدیگر وصل کردیم. همه پای کار آمدند تا اتفاقی رخ دهد و باید این وضعیت را حفظ کنیم.

رسولیان ادامه داد: دومین اثر این است که توانستیم ناامیدی ایجاد شده در جوانان به خصوص در روستاها و بخش‌های محروم را به امید تبدیل کنیم. اگر هنر داشته باشیم، درست مدیریت کنیم و دستاورد این مثلث کار، اشتغال و سرمایه‌گذاری باشد، موفق شده‌ایم اما اگر نتوانیم، اثرات بدی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: انتظارات باید متناسب با ظرفیت‌ها باشد، ما به معین‌ها پول ندادیم تا شغل ایجاد کنند و تمام روستاها را بسازند، ظرفیت ما محدود بوده و از معین‌ها درخواست کردیم تا کار خیرخواهانه انجام دهند و قصد دارند یک‌سری الگوها را در روستاها شروع کنند. ۷۰ درصد معین‌ها از بخش خصوصی بوده، یعنی از ۸۵ معین، حدود ۵۵ تا ۶۰ مورد بخش خصوصی هستند.

وی در خصوص افزایش اختیارات استان، گفت: ما برای افزایش اختیارات استان تلاش و ۹۱ اختیار لازم را شناسایی کرده و به رئیس‌مجلس و وزرا تقدیم کردیم. مذاکره انجام دادیم اما نتیجه‌ای که تاکنون حادث شده، مطلوب نبوده است. متاسفانه فرایندهای کسب و کار و صدور مجوز در سطح کشور بسیار سخت بوده و این خود خود یک بوروکراسی جدی است. ما این امر را در سطح استان و در حد اختیارات استانی شروع و سه فرایند را شناسایی کردیم، رسانه‌ها باید در فرایند باشند تا ببینند چه اتفاقی افتاده، در این صورت شاید دستگاه‌ها مجبور شوند این وضعیت را اصلاح کنند.

رسولیان با اشاره به دیدارهای استاندار با مقامات کشوری خاطرنشان کرد: تمام دیدارهایی که استاندار انجام دادند، در خصوص افزایش اختیارات نبوده، بلکه در این دیدار در رابطه با پروژه‌های خوبی به جمع‌بندی‌های مطلوب رسیدیم. به طور مثال وزیر نفت بسیار خوب کمک کردند، دکتر لاریجانی و رئیس‌جمهور نیز دستورات خوبی دادند تا اتفاقاتی رخ دهد. در حال شروع کردن پروژه‌هایی بوده و برای برخی در حال اخذ مجوز هستیم تا بتوانیم کارها را انجام دهیم. امیدوارم تفویض اختیارات بیشتر شود، اکنون اختیارات محدود است و شاید علاوه بر این اختیارات، کند بودن فرایندهای بوروکراسی شدید نیز دخیل باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ما در حوزه روابط خارجی اقدامات بسیار خوبی را به خصوص با کشورهایی که با ما کار می‌کنند، شروع کردیم، عنوان کرد: در حال حاضر استاندار هرات را دعوت کردیم که می‌توانیم کار کرده و اثرگذار باشیم. پروژه‌های خوبی را پیشنهاد کردیم و استاندار برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها به استان سفر می‌کند. در تمام استان‌ها و کشورهایی که با ما روابط تجاری دارند ورود پیدا کردیم، مانند قطر که می‌توانند با ما به خوبی کار کنند. در این زمینه بررسی و شاخص‌بندی کردیم. ۱۳ کشور و حدود ۲۱ ولایت با ما کار می‌کنند که با محوریت خراسان بوده و در حال تقویت آن‌ها هستیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.