۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 678871

قم – نشان روز قم، روز دوشنبه طی مراسمی توسط آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و نماینده ولی‌فقیه در استان و همچنین مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم رونمایی شد.

نشان روز قم رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه، مسعود نجابتی از طراحان اصلی این نشان، در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: کانون هنر شیعی به خاطر اهمیت هنر نوشتار در فضای هنر دینی برای طراحی نشان روز قم واژه «قم» را مبدا کار قرار داد و در این راستا فرم و ظاهر مناسبی را برای کار درنظر گرفته است.

وی ادامه داد: رنگ طلا و خط کوفی مرتبط با نشانه‌های مختلف در حرم مطهر نیز در طراحی این نشان موردتوجه قرار گرفته است؛ این نشان برخلاف نمادهای مرسوم حالت ایستاده‌ای دارد که نشان از نماد ایستادگی و مقاومت قمی‌ها در طول تاریخ است.

نجابتی یادآور شد: به همت شهرداری قم قرار است برای تابلوهای خیابان‌ها و طرح‌های مختلف شهری بتوانیم از نشان‌ها و نمادهایی که متناسب با شان قم باشد استفاده کنیم.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم ، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

آیت‌الله سعیدی: قمی اهل‌بیتی فکر و عمل می‌کند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار شهردار قم گفت: قمی فردی است که قمی بیاندیشد، اهل‌بیتی فکر کند و غیرقمی فردی است که حریم و حرمتی برای حرم اهل‌بیت(ع) و سلامی که امام صادق(ع) به قم دادند قائل نشود.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی اظهار کرد:حضرت معصومه(س) به قم آمدند که این شهر قم بود اما ایشان قم را به حرم اهل‌بیت(ع) تبدیل کردند.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال این هستیم که کاری را در قم انجام دهیم باید مشخص کنیم که شاخصه اصلی کار در این شهر چیست؟ باید مشخص شود که تکیه‌گاه‌های اصلی در تعریف قم چیست؟ تا این تکیه‌گاه در ارائه نمادها و نشان‌های مختلف از قم موردتوجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.