بارش‌های رگباری باران همراه با وزش باد، رعد و برق و کاهش دما از عصر امروز (پنجشنبه) مناطق مختلف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش‌ها از نواحی غربی و شمالی این استان آغاز می‌شود و تا صبح شنبه هفته آینده همراه با احتمال آبگرفتگی در مناطق یاد شده،  کولاک برف،  تشکیل مه و در مناطق سردسیر به صوت باران و برف ادامه خواهد داشت.

زهرا آهنگرزاده افزود: طبق پیش‌بینی های انجام شده سرعت وزش باد از عصر امروز تا عصر جمعه بویژه در مناطق غربی و شرقی استان شدت می‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما در خراسان رضوی ادامه داد: بیشینه دمای مشهد برای امروز ۱۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که نسبت به روز گذشته ۶ درجه افزایش دارد و برای روز جمعه چهار درجه کاهش می‌یابد.

وی گفت: از روز شنبه هفته آینده شاهد افزایش دما در مناطق مختلف استان خواهیم بود.  

آهنگرزاده افزود: فریمان با کمینه دمای چهار درجه زیر صفر و سبزوار با بیشینه دمای ۱۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

هواشناسی خراسان رضوی روز گذشته نیز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی در برخی شهرستان‌های استان، لغزندگی معابر و اختلال در سیستم حمل و نقل بر اثر وقوع بارندگی هشدار داده بود.

بر اساس این اطلاعیه با فعالیت این سامانه بارشی احتمال بروز خسارت ناشی از وزش باد شدید، کولاک برف و کاهش دما در نواحی مستعد استان پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه به فراهم نمودن تمهیدات لازم و همراه داشتن تجهیزات زمستانی، خودداری از سفرهای غیر ضروری، عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی بویژه عملیات کوهنوردی تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.