گیلان- رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: به صیادان غیرمجاز که رودخانه‌ها را برای تخم ریزی ماهیان ناامن می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد

برخورد جدی با ناامن‌کنندگان رودخانه‌ها در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از محیط زیست گیلان ، ساسان اکبری‌پور گفت: اوایل اسفند تا اواسط خرداد فصل تخم ریزی ماهی‌ها است و در این میان گونه های مولد یا رودکوچ برای تخم ریزی از دریا به رودخانه ها مهاجرت می کنند و ماهیگیری در این شرایط ممنوع است.

وی افزود: ماهی‌های آزاد دریای خزر از گونه‌های حمایت شده و بسیار مهم اکولوژیکی و شیلاتی حوزه جنوبی این دریا و جزو ماهیان در خطر انقراض است که صید، عرضه و نگهداری آن بر اساس قوانین شکار و صید، جرم محسوب می شود.

رئیس یگان حفاظت حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به پایش و نظارت سواحل دریای خزر در استان به صیادان غیرمجاز هشدار داد، رودخانه‌ها را برای تخم‌ریزی ماهیان ناامن نکنند.

اکبری‌پور خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از صید غیرمجاز در فصل تخم ریزی ماهیان، عملیات گشت و کنترل مشترک با همکاری نیروهای انتظامی، مرزبانی و دریابانی استان در مناطق حفاظت شده، سواحل و مصب رودخانه های انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این عملیات تاکنون بیش از صدها رشته دام کشف و بیش از ۵۰ مورد از سدهای دست ساز که به صورت غیر قانونی در رودخانه‌های مهم استان برای صید غیر مجاز آبزیان تعبیه و احداث شده بود، جمع آوری و تخریب شد.

رئیس یگان حفاظت حفاظت محیط زیست گیلان گفت:۱۰ رشته رودخانه مهم برای رها سازی تولیدات شیلات گیلان در استان وجود دارد که ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید از این رودخانه ها به دریا مهاجرت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.