مرتضی شایسته با اعلام موافقت شورای صنفی نمایش با توقف اکران فیلم «شنای پروانه» از اکران دوباره این فیلم در زمان دیگری خبر داد.

اکران «شنای پروانه» متوقف شد/ اکران دوباره بعد از محرم یا عید نوروز

قدس آنلاین: مرتضی شایسته (دبیر شورای صنفی نمایش) در گفتگو با ایلنا، درباره جلسه فوق‌العاده شورا گفت: امروز در جلسه فوق‌العاده شورای صنفی نمایش بنا به درخواست تهیه‌کننده فیلم «شنای پروانه» مقرر شد که این فیلم از ادامه اکران معذور باشد.

وی ادامه داد: آقای صدرعاملی، تهیه‌کننده این فیلم و آقای رنج‌کشان سرمایه‌گذار آن قبول کرده بودند که برای بازگشایی سینماها فیلم خود را تحویل بدهند. به این ترتیب فیلم آنها اکران و چهار هفته هم روی پرده سینماها بود. از این دوستان به همراه آقای سرتیپی صمیمانه تشکر می‌کنیم. همچنین لازم است بگویم که در فرصت مجدد یا بعد از ایام محرم یا در عید نوروز این فیلم مجددا اکران می‌شود.

دبیر شورای صنفی نمایش در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم برای «شنای پروانه» در مقایسه با فیلم‌های دیگر تبعیض‌آمیز نیست؟ اظهار داشت: به دلیل اینکه دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف۲» اول در سینماها اکران شدند، مواردی را برای آنها قائل شدیم و نظر شورا بر این بوده است. البته فیلم «خوب، بد، جلف۲» و «زن‌ها فرشته‌اند» به اکران خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: ضمنا ما برای ادامه اکران سینماها هم فیلم‌هایی خیلی خوبی را برنامه‌ریزی کردیم که روی پرده بیاید. انشالله با قدرت کار را ادامه می‌دهیم.

شایسته همچنین درباره مخالفت اولیه خود با توقف اکران «شنای پروانه» گفت: از آن زمان دو هفته اکران فیلم ادامه پیدا کرد. به هر حال امروز آقای صدرعاملی به شورا آمدند و خواستند که فیلم را بردارند و شورا نیز این درخواست را پذیرفت. مخالفت من این بود که شورا درخواست اولیه ایشان را قبول نکرده بود. اکنون شورا این درخواست را قبول کرد و من هم نظر شورا را اعلام کردم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.