کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: متوسط کاهش قیمت نهاده‌های دامی در استان در یک ماه اخیر به ۲۳.۶ درصد رسید.

نهاده‌های‌ دامی در خراسان رضوی حدود ۲۴ درصد ارزان شد

به گزارش قدس آنلاین، عباس اخوان  در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی در محل استانداری افزود: در گروه نهاده‌های دامی طی یک ماه گذشته متوسط قیمت ذرت و کنجاله سویا با کاهش و  گندم آزاد و جو خارجی با افزایش مواجه بوده و قیمت سبوس گندم نیز تغییری نکرده است.

وی اظهار کرد: مقایسه قیمت ۱۸ قلم کالا طی یک ماه گذشته در خراسان رضوی نشان می‌دهد که پنج قلم شامل موز، روغن مایع، روغن نباتی، نخود و لپه با افزایش قیمت و ۶ قلم کالا شامل لوبیا، عدس، برنج پاکستانی، پیاز زرد، سیب زمینی و گوجه فرنگی با کاهش قیمت مواجه بوده و قیمت محصولات دیگر نیز تغییری نداشته است.

کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: در این گروه مواد غذایی طی یک ماه گذشته بیشترین افزایش قیمت مربوط به موز با ۵۱.۷ درصد و بیشتر کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ۴۵.۳ درصد بوده است.

اخوان گفت: مقایسه قیمت ۶ قلم کالا در گروه مواد پروتئینی خراسان رضوی هم طی یک ماه گذشته نشان می‌دهد که گوشت مرغ ۲۳ درصد، گوشت گوسفندی لاشه ۶.۷ درصد و بره زنده ۲.۱ درصد ارزان شده، قیمت گوشت گوساله تغییری نکرده و تخم مرغ و جوجه یکروزه گوشتی از ۱۲ تا ۱۶ درصد گران شده است.

وی متوسط افزایش قیمت مصالح ساختمانی در هشت قلم کالا طی یک ماه گذشته را ۹ درصد ذکر کرد و افزود: در این مدت انواع تیرآهن، پروفیل فولادی، انواع میلگرد، نبشی و سیمان افزایش قیمت داشته اما قیمت شن، روغن موتور، گچ سفید، سیمان خاکستری و آجر تغییری نکرده است.

 کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار مشهد که از هشتم آذرماه امسال در قالب استقرار ۱۱ پایگاه ثابت بازرسی در ۱۳ منطقه شهرداری آغاز شد، نظارت بر کالاهای اساسی نظیر آرد و نان، روغن، برنج، مرغ و تخم مرغ را در دستور کار قرار داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به تلاش زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ در استان برای تنظیم بازار تخم مرغ گفت: از ابتدای این هفته هفت مرکز پخش، توزیع ۱۰۰ تن تخم مرغ به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۴۵ هزار ریال را در مشهد و شهرستانهای مختلف آغاز کردند.

محمد رضا اورانی افزود: مراکز پخش اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ تاکنون ۶۵ هزار و ۹۸۱ کیلوگرم تخم مرغ  را با قیمت مصوب در مشهد و سایر شهرستانها توزیع کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد با ادامه توزیع تخم مرغ به قیمت مصوب تا پایان این هفته بازار  این محصول متعادل شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.