محمود واعظی وا اشاره به اینکه دولت آقای ترامپ روزهای پایانی عمرش را می‌گذراند واین یک ماه آخر مرتب پمپاژ خبرهایی می‌شود که مثلاً بوی جنگ بدهد، گفت: نیروهای نظامی ما با جدیت آمادگی کامل دارند، اما همانند گذشته هدف آنها جنگ روانی است تا مردم را نگران یک جنگ کنند.

آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند منطقه بوی جنگ بدهد/ ۱۲ روز دیگر هم ترامپ را تحمل می‌کنیم

قدس آنلاین: رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به تحرکات نیروهای آمریکایی در منطقه و تحلیل‌ها و جو سازی های رسانه‌ای آنها در مورد احتمال بروز تنش در منطقه با اشاره به اینکه دولت  ترامپ روزهای پایانی عمرش را می‌گذراند ، گفت: او از روز اول همه تلاششان با تحریک رژیم صهیونیستی و به واسطه دامادش قصد داشتند در داخل ایران فشار ایجاد کنند و این یک ماه آخر مرتب یک پمپاژ خبرهایی می‌شود که مثلاً بوی جنگ بدهد.

واعظی افزود: نیروهای نظامی ما با جدیت آمادگی کامل دارند اما  معتقدم همانند گذشته هدف آنها عملیات روانی است تا مردم را نگران یک جنگ کنند و این اقدامات در سالگرد شهادت شهید سلیمانی برای فرافکنی است.

وی تاکید کرد: ‌روزهای آخر این دولت ورشکسته آمریکا است و ما آنها را ۴ سال تحمل کردیم و این ۱۲ روز هم روی آن. 

وی درباره ورود ویروس انگلیسی کرونا به کشور و نگرانی های بوجود امده به این سبب هم با تشریح اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در ممنوعیت پروازها میان ایران و انگلیس و افزایش مراقیت ها و کنترل ها در مبادی ورودی کشور، گفت: یک مورد از این ویروس در ایران شناسایی شده که ان هم تحت کنترل است، اما باید توجه داشت که این ویروس به ۴۰ کشور منتقل شده است و ردیابی ویروسی که به ۴۰ کشور منتقل می‌شود، خیلی سخت می‌شود بنابراین مهمترین کار در شرایط کنونی مراعات و مراقبت است.

رئیس دفتر روحانی درباره حضور هیئت کره‌ای در تهران و ارتباط آن با موضوع توقیف کشتی این کشور هم با اشاره به اینکه سفر مقام کره ای از قبل برنامه ریزس شده و در مورد همکاریهای اقتصادی و مسائل بانکی است، اظهار داشت: البته موضوع کشتی هم می‌تواند به این موارد اضافه شود. به هر حال اگر کشتی در منطقه‌ای فعالیت می‌کند، باید مسائل مربوط به محیط زیست را مورد توجه قراردهد.

وی درباره طرح مجدد موضوع لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظان نیز اظهار داشت: این بررسی مربوط به دو لایحه از چهار لایحه دولت است که در مجلس به تصویب رسید و در حوزه مبلارزه با پولشویی و شفافیت مبادلات بانکی و مالی است و تنها به دلیل اختلاف نظر شورای نگهبان به مجمع رفته است.

واعظی خاطرنشان کرد: باید به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرصت دهیم تا این دو لایحه با کار کارشناسی و سوالاتی که اعضای مجمع می‌کنند، بدون اینکه این موضوع به یک موضوع سیاسی و تبلیغاتی تبدیل شود، بتواند مسیر خودش طی کند. مام عتقدیم تایید این لوایح به نفع کشور است و روابط بنکی ما را بعد از رفع تحریم ها با دیگر کشورها تسهیل و روان می‌کند.

وی درباره اختلاف  وزیر صمت و وزیر اقتصاد بر سر قیمت فولاد هم گفت: اختلاف نظر بر سر ریال نیست. وزارت اقتصاد می‌گوید مسئول قیمت گذاری بورس است و وزارت صمت می‌گوید کالای تولید شده ما باید با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد و به نظر من وزیر صمت نباید بحثی که می‌توانست در جاهای دیگر مطرح شود را در جلسه‌ای که خبرنگاران بودند مطرح می‌کرد. این کار خوبی نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.