نماینده کارگران در شورای عالی کاربا اشاره به اینکه فردا اولین جلسه رسمی شورای عالی کار برگزار می شود گفت: ملاک اصلی نمایندگان کارگران در جلسات مزدی, تقویت قدرت خرید کارگران و جبران عقب ماندگی مزدی است.

شورای عالی کار  از فردا تعیین دستمزد ۱۴۰۰ را در دستورکار قرار می‌دهد

قدس آنلاین؛ محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار، با اشاره به اینکه فردا اولین جلسه رسمی شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برگزار می شود گفت:این جلسه اولین جلسه بعد از تعیین سبد معیشت کارگران است که دستور کار تخصصی آن بررسی دستمزد ۱۴۰۰ است.

 وی با بیان اینکه بسیاری از هزینه های کارگران مانند هزینه مواد ضد عفونی و بهداشتی در سبد معیشت لحاظ نشده است گفت: به خاطر شرایط کرونا نمایندگان کارگری این رقم و سبد که  نزدیک به ۷میلیون تومان است را به عنوان هزینه سبد معیشت قبول کردند, اما با واقعیت هزینه های زندگی کارگران فاصله زیادی دارد. ولی برای اینکه بتوانیم سریع تر به بحث بررسی دستمزد سال آینده ورود کنیم این عدد و رقم را پذیرفتیم.

 تاجیک افزود:ملاک اصلی کارگران در دنبال کردن جلسات مزدی, توجه به تأمین سبد معاش کارگران و هزینه های زندگی و جبران عقب ماندگی مزدی است.

وی با اشاره به اینکه  هر عددی برای افزایش دستمزد در نظر گرفته شود، قطعاً چاره ساز نیست گفت:  توقع ما از دولت این است که تورم را مهار کند و دوم باید به جامعه کارگری کمک کند. از نماینده های وزارت صمت و اقتصاد انتظار داریم که قبل از شروع جلسات شورای عالی کار یک راهکار ارائه دهند.

تاجیک با تأکید بر اینکه افزایش عدد و رقم فقط برای پایه حقوق نمی تواند مورد قبول باشد افزود: نظر گروه کارگری تنها افزایش پایه حقوق نیست. در کنار این باید بن و حق مسکن افزایش پیدا کند و از طرفی باز هم تاکید می کنم، دولت باید برنامه ای مصوب کند تا به کارگران کمک شود و همچنین بتوانیم از بحران عبور کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.