مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با قدس‌آنلاین خبر از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به جاماندگان داد.

مطالبات جاماندگان بیمه بیکاری این هفته پرداخت می‌شود

مسعود بابایی، درباره اینکه چند نفر از بیکارشدگان ناشی از کرونا هنوز موفق به دریافت هیچگونه خسارتی نشدند یا کامل خسارت را دریافت نکردند، اظهار داشت: 176هزارنفر-ماه جاماندگان بیکار مشمول دوره کرونا هستند که تاکنون مبلغی را دریافت نکرده‌اند. 
وی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته بین سازمان برنامه و بودجه، خزنه‌داری کل و سازمان تامین اجتماعی مقرر شد طی هفته جاری توسط سازمان تامین اجتماعی پرداختی‌ها به افراد جامانده صورت بگیرد. 
بابایی در ادامه تصریح کرد: همچنین مقرر شد 30هزار نفر-ماه نیز به دلیل مغایرت حساب‎های بانکی و اعلام عدم امکان واریز، مجددا اصلاح و توسط سازمان تامین اجتماعی به سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در ادامه درباره آخرین وضعیت مشمولان بیمه بیکاری در سالی که گذشت و تعداد مشمولین و دریافت‌کنندگان مقرری بیکاری گفت: از اسفند ماه گذشته تا اسفند امسال 871هزار و 487 نفر از کسانی که به دلیل کرونا بیکار شدند در سامانه‌ای که به همین منظور ایجاد شده بود ثبت نام کردند که از این تعداد 730هزار و 882 نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند. 
وی افزود: تاکنون یک میلیون و 84هزار و 633 نفر-ماه مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند و 10228071 میلیون ریال پرداخت شده است. همچنین جمع مبلغ مقرری پرداختی به اضافه حق بیمه سهم درمان و بازنشستگی تاکنون 15948281 میلیون ریال است.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری با اشاره به افزایش تعداد دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری نسبت به سال قبل گفت: تعداد دریافت‌کنندگان مقرری بیمه بیکاری نسبت به سنوات قبل در سه ماهه اول سال به خاطر کرونا، تقریبا 300 درصد افزایش یافته بود که با گذشت زمان و گشایش برخی از مشاغل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کارگران به کار بازگشته و در حال حاضر تعداد مقرری‌بگیران نسبت به سال قبل تقریبا 50درصد افزایش داشته است. 
بابایی درخصوص این سوال که اگر کرونا ادامه داشته باشد و بیکارشدگان نتوانند کاری پیدا کنند و مدت استحقاقی دریافت بیمه بیکاری‌شان تمام شود چه باید بکنند، اظهار کرد: چنانچه مقرری‌بگیر کل استحقاقش از بیمه بیکاری را دریافت کرده باشد پرداخت مقرری بیمه بیکاری به این فرد وجود ندارد. 
گفتنی است طبق جدول ماده 7 قانون بیمه بیکاری، مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری اعم از دوره اجرای آزمایشی و یا دائمی آن برای مجردین حداکثر (۳۶) ماه و برای متاهلین یا متکلفین حداکثر (۵۰) ماه است و میزان آن بشرح زیر است:
سابقه پرداخت حق بیمه حداکثر مدت استفاده از مقرری جمعاً با احتساب دوره های قبلی
برای متاهلین یا متکفلین برای مجردین کارکرد ماه
‌ماه (۱۲) ماه (۶)  از (۶) ماه لغایت (۲۴) ماه
ماه (۱۸) ماه (۱۲)  از (۲۵) ماه لغایت (۱۲۰) ماه
ماه (۲۶) ماه (۱۸)  ‌از (۱۲۱) ماه لغایت (۱۸۰) ماه
‌ ماه (۳۶) ماه (۲۶)  از (۱۸۱) ماه لغایت (۲۴۰) ماه
‌ ماه (۵۰) ماه (۳۶)  از (۲۴۱) ماه به بالا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.