حسین راغفر گفت: متأسفانه عملکرد دولت آقای روحانی نشان می‌دهد که این دولت در هشت سال گذشته کمترین برنامه‌ای برای حمایت از تولید نداشته است.

دولت روحانی برنامه‌ای برای حمایت از تولید نداشت/سیاست‌های مالی دولت موجب افزایش نقدینگی مسموم در اقتصاد شده است

حسین راغفر اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با قدس آنلاین درخصوص اهمیت تولید و عدم برنامه ریزی دولت در حمایت از تولید گفت: متأسفانه عملکرد دولت آقای روحانی نشان می‌دهد که این دولت در هشت سال گذشته کمترین برنامه ای برای حمایت از تولید نداشته است بلکه بیشتر از هر چیزی از واردات، سفته بازی، سوداگری و رشد اقتصاد مالی را در دستور کار قرار داده و حمایت کرده است.

وی دراین باره افزود: سیاستها و فعالیت های دولت در هشت سال گذشته به هیچ وجه منافع عموم مردم را تامین نکرده است، بلکه بار تورمی و فشارهای معیشتی زیادی را به مردم  تحمیل کرده است که متأسفانه مردم را در شرایط سخت اقتصادی قرار داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در این باره خاطر نشان کرد: مجموعه سیاست‌های مالی دولت موجب افزایش نقدینگی مسمومی در اقتصاد شده که آفات آن نه تنها برای تورم، بلکه برای تولید بسیار خانمانسوز بوده است، از این رو به نظر می‌رسد مجلس و قوه قضاییه باید با اقدامات اساسی و نظارتی و حتی بازدارنده دولت را از این اقدامات باز دارند.

استاد اقتصاد در این باره تصریح کرد: قطعاً قوه قضاییه می تواند با هدف پیشگیری از بروز جرائم که ریشه اصلی آن را باید در تورم‌های بسیار بالا و عمق بخشیدن به رکود و بیکاری جست وجو کند به سیاست گذاری های دولت و آنچه موجب افزایش تورم و رشد بیکاری  شده ورود کند واین موارد را به عنوان افعالی که دولت برخلاف امنیت اجتماعی انجام داده مورد بررسی همه جانبه قراردهد و قوه قضاییه زبان گویای مردم برای رساندن اعتراض مردم به نحوه مدیریت دولت و برخورد با متخلفانی باشد که اقتصاد جامعه را با چالش‌های بسیاری رو به رو کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.