معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون وضعیت کرونایی در ۱۸ شهرستان خراسان رضوی قرمز است که از این تعداد سه شهرستان به رنگ قرمز تیره درآمده‌اند.

۱۸ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و قرمز تیره کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان افزود: بر اساس اعلام نرم افزار ماسک شهرستانهای قوچان، سبزوار و گناباد در وضعیت قرمز تیره قرار دارند و با اوجگیری تعداد بستری شدگان کرونا رو به رو هستند.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۶ شهرستان تایباد، خواف، رشتخوار، زاوه ، فریمان و صالح آباد  خراسان رضوی در وضعیت زرد و ۹ شهرستان سرخس، باخرز، جغتای، فیروزه، داورزن، چناران، خلیل آباد، کوهسرخ و خوشاب در وضعیت نارنجی از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد و ۱۴ شهرستان دیگر خراسان رضوی هم در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند.
قلیان با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان رضوی همگام با موج چهارم شیوع ویروس کرونا افزود: تعداد بستری های روزانه در خراسان رضوی هم اکنون به ۳۴۱ نفر افزایش یافته است و این در حالی است که این تعداد در ابتدای فروردین ماه ۱۳۰ نفر بوده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون  هزار و ۴۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری و ۲۹۷ نفر از آنان در بخشهای مراقبتهای ویژه تحت معالجه هستند و تعداد فوتی ها نیز همچنان ۲ رقمی است و روند افزایشی دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مراجعان به بخشهای سرپایی با علایم مشکوک کرونا در مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد را سه هزار و ۲۰۰ نفر در روز عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.