متخصص عفونی اظهار داشت: اکثر افرادی که سعی می‌کردند با داروهای گیاهی کرونا را درمان کنند، امروز روی تخت بیمارستان دراز کشیده‌اند و وضعیت بدی دارند.

مردانی: داروهای ضد مالاریا در درمان کرونا موثر نیستند/ کورتون اکسیژن رسانی خون را افزایش می‌دهد

قدس آنلاین؛ برنامه «روزنه» با موضوع بررسی وضعیت داروی سنتی و مدرن کرونا در کشور، در ارتباط تلفنی با دکتر مسعود مردانی (فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مقابله با کرونا) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

مسعود مردانی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» با اشاره به این که بیماری کرونا از کشور چین در سراسر دنیا پراکنده شد، گفت: چینی‌ها در اولین اقدامات مقابله‌ای و درمانی کرونا سعی کردند از داروهای گیاهی استفاده کنند، اما پس از مدت کوتاه متوجه شدند که داروهای گیاهی کارایی و تاثیر چندانی ندارند.

وی با بیان این که داروهای ویروس آنفولانزا در درمان بیماری کرونا موثر نیستند، افزود: کرونا یک بیماری ناشناخته است و درمان قطعی ندارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به این که مریض کرونایی در شرایط حاد به اکسیژن درمانی نیاز دارد، اظهار داشت: داروهای حاوی کورتون – دگزامتازون – فرآیند اکسیژن رسانی خون را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به داروی کلروکین، توضیح داد: این دارو از الگوهای درمانی کرونا حذف شده است.

مسعود مردانی ادامه داد: عده‌ای اعتقاد دارند که کلروکین تنها داروی درمانی خوراکی برای بیماران سرپایی است.

وی افزود: داروی کلروکین در بازبینی‌های آتی الگوهای – دستورالعمل کشوری – درمانی بیماری کرونا از لیست داروها حذف می‌شود.

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا تصریح کرد: مصرف برخی از داروها عوارض متعددی به همراه دارند و اگر در سطح وسیع توزیع یا تجویز بشوند، سال‌های آینده ما با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

وی خاطر نشان کرد: داروهای ضد مالاریا در درمان کرونا موثر نیستند.

مسعود مردانی با اشاره به تاثیر داروهای گیاهی در درمان کرونا، توضیح داد: گیاه آویشن می‌تواند سطح عوارض و شدت بیماری را کاهش دهد، اما این گیاه درمان قطعی نیست.

وی تاکید داشت: اکثر افرادی که سعی می‌کردند با داروهای گیاهی کرونا را درمان کنند، امروز روی تخت بیمارستان دراز کشیده‌اند و وضعیت بدی دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.