وزیر خارجه امارات خواستار آتش بس و آغاز گفتگوهای دیپلماتیک میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی شد.

امارات خواستار آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی شد

قدس آنلاین: وزیر خارجه امارات روز جمعه با ابراز نگرانی کشورش از تشدید درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین، خواستار آتش بس و آغاز گفتگوهای دیپلماتیک برای حل این مسئله شد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، با اشاره به توافق نامه‌های ماه سپتامبر مبنی بر برقراری روابط رسمی امارات با رژیم صهیونیستی، به همه قربانیان این حملات تسلیت گفت.

او گفت: امارات از افزایش خشونت و درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین نگران است. از دیگر کشورها هم می خواهیم تا خواستار توقف فوری حملات موشکی شوند.

عبدالله بن زاید اضافه کرد: امارات از همه طرف‌ها می‌خواهد تا اقداماتی فوری را در جهت برقراری آتش بس، آغاز گفت وگوی سیاسی و اعمال حداکثر خویشتنداری انجام دهند.

این در حالی است که دیروز، محمود رفعت، کارشناس حقوق بین‌الملل و رئیس انستیتوی اروپایی حقوق و روابط بین‌الملل اروپا در بروکسل در توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: محمد بن زاید، ولی عهد ابوظبی به نتانیاهو پیشنهاد فرستادن مزدور به اسرائیل را داد.

ولی عهد ابوظبی به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است: چندین مزدور همچون کسانی که در یمن می‌جنگند و امارات آن‌ها را تأمین مالی می‌کند به آنجا بفرستد تا به صورت زمینی به غزه حمله کنند.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون آمار شهدای فلسطینی به ۱۳۹ نفر رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.