۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 752139

دربی سنتی پایتخت در اوج حساسیت و هیجان عصر دیروز برگزار شد که در نهایت شاگردان یحیی گل محمدی سه امتیاز این بازی را بدست آوردند تا به این ترتیب استقلال را از کورس قهرمانی خارج کنند و به روزهای باقیمانده از لیگ برتر به کسب موفقیت امیدوار باشند.

پیروزی قرمزها در دربی خطاها

با کسب این پیروزی یحیی نخستین پیروزی خود در دربی پایتخت را بدست آورد تا طلسم ناکامی خود را به این شکل بشکند.

استقلال بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقایق ابتدایی، مهدی قایدی حرکتی را داخل محوطه انجام داد اما بازیکنان پرسپولیس توپ را از او گرفتند. در این صحنه وحید امیری پای خود را روی پای مهدی قایدی گذاشت که اعتراض آبی‌پوشان را به دنبال داشت.در دقیقه ۲۶، مهدی ترابی با شوت فنی و محکم خود دروازه رشید مظاهری را تهدید کرد که توپ با اختلاف بسیار اندک از بالای دیرک افقی عبور کرد. در دقیقه ۳۰، ارسلان مطهری جواب این شوت را داد که ضربه محکم او دقیقا به جایی رفت که حامد لک قرار داشت. در دقیقه ۳۵، همکاری سرخپوشان روی توپ‌های هوایی، منجر به خلق موقعیت گل توسط مغانلو برای نوراللهی شد که یزدانی زودتر این توپ را دفع کرد. بازی برخلاف سه دربی گذشته که هر یک چهار گل در برداشت، هیچ موقعیت خطرناک صددرصدی برای دو تیم نداشت و در عوض ۲۰ بار بازیکنان دو تیم در نیمه نخست مرتکب خطا شدند.با آغاز نیمه دوم، ارسال تصادقی یزدانی پشت سر مدافعان پرسپولیس به مهدی قایدی رسید و او در حمله محاصره سرخپوشان و از زاویه بسته، به سمت دروازه حریف شوت زد که ضربه او با دخالت حامد لک برگشت داده شد. در دقیقه ۵۰، برخورد توپ ارسالی از سوی نادری به روی دروازه سرخپوشان به سر فرشاد فرجی برخورد کرد که در این صحنه هم استقلالی‌ها به خطای پنالتی اعتقاد داشتند.

در دقیقه ۵۵، شوت محکم و زمینی شهریار مغانلو به سمت دروازه استقلال با شیرجه مظاهری به صورت ناقص دفع شد و در بازگشت آل‌کثیر دروازه استقلال را گشود و پرسپولیس را پیش انداخت. بعد از گل، پرسپولیس عقب نشست و تلاش استقلال برای خلق موقعیت گل، در دقیقه ۶۴، جواب داد ولی دیاباته قدر کار تاکتیکی هم تیمی‌های خود را ندانست و توپ را به آسمان زد.

در حالی که استقلال در جریان بازی توان خلق موقعیت نداشت، در دقیقه ۸۲، ارسال مهدی قایدی از روی نقطه کرنر به روی دروازه، با ضربه ناقص یکی از بازیکنان استقلال همراه بود و در بازگشت مجدداً به یزدانی رسید که ضربه سر او از روی خط دروازه پرسپولیس توسط یکی از بازیکنان این تیم دفع شد. در دقیقه ۸۸، باز هم استقلال خطری را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد، اما دیاباته قدر ارسال خوب غفوری را ندانست.

در اواخر مسابقه، تکل محمد نادری روی پای بازیکن پرسپولیس، باعث بالا گرفتن درگیری در مسابقه شد و بازیکنان به سمت همدیگر حمله کردند. بعد از آرام شدن درگیری توسط مربیان و سرپرستان دو تیم، محمدرضا اکبریان به فرشاد فرجی از پرسپولیس و احمد موسوی، بازیکن نیمکت‌نشین استقلال کارت قرمز نشان داد.

سایر نتایج

گل‌گهر سیرجان ۱- ذوب‌آهن صفر

آلومینیوم اراک ۱- شهرخودرو  صفر

نساجی مازندران ۱- فولاد صفر

تراکتور ۱ - صنعت نفت آبادان  ۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.