کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در پی افزایش درگیری‌ها و فشارها برای قبول آتش بس و توقف حملات جلسه‌ای برگزار می‌کند.

تشکیل جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در پی افزایش فشارها برای آتش‌بس

قدس آنلاین: کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از ظهر روز یکشنبه برای بحث در مورد ادامه عملیات در نوار غزه در میان فشارهای بین المللی برای آتش‌بس جلسه‌ای برگزار می‌کند.

روز شنبه مقامات ارشد نظامی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دادند تا بر روی دستیابی به آتش‌بس که به حملات ارتش رژیم صهیونیستی پایان می‌دهد، کار کنند.

همچنین روز یکشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است جلسه‌ای اضطراری برای بحث در مورد تشدید درگیری‌ها در نوار غزه برگزار کند.

نماینده دولت بایدن روز جمعه وارد قدس اشغالی شد تا مذاکراتی با هدف یافتن راهی برای پایان به این درگیری‌ها را آغاز کند.

نتانیاهو شنبه شب در یک سخنرانی ویدئویی تنها یک ساعت قبل از آغاز حملات سنگین موشکی مقاومت، خطاب به رهبران حماس مدعی شد: «هیچ کس در امان نیست. این عملیات نظامی تا زمانی که ما به اهداف خود برسیم ادامه خواهد یافت.».

اما مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند که ادامه این حملات می‌تواند منجر به اشتباهی شود که این رژیم را به درگیری گسترده تری از جمله حمله زمینی در نوار غزه سوق دهد.

جنگنده‌های رژیم صهیوینستی منازل مسکونی را هدف می‌گیرند. در یک حمله به اردوگاه پناهجویان، ده نفر از جمله هشت کودک شهید شدند. ارتش این رژیم ادعا کرد که این ساختمان به عنوان زیرساخت حملات تروریستی استفاده می‌شده است.

رژیم صهیونیستی در وحشیانه‌ترین اقدام خود، روز گذشته با استفاده از پهپاد، «برج الجلاء» که محل استقرار خبرگزاری‌های بین‌المللی همچون آسوشیتد پرس و شبکه الجزیره بود را بمباران و تخریب کرد. این اقدام واکنش کشورهای مختلف را به دنبال داشت.

این رژیم در پاسخ به انتقادات گفت که به غیرنظامیانی که در ساختمان بودند هشدار و زمان کافی برای تخلیه ساختمان را داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.